Elminster hovorí 12: V Dóme Temnoty

Článok zverejnený 24.11.2005, autor: Twoflower (matusfekete[zavinac]centrum.cz)

Originálny článok nájdete tu.

Niektorí Harperi varujú, že samotný chrám má schopnosť odhaliť špiónov, oslabiť ich mágiu a posilniť sily, trvanie a presnosť kúziel Temných požehnaných kým sú v kruhu jeho stien. Aj keď to vyzerá pravdepodobne (berie sa to ako rys Cyricových chrámov, ktoré začínali ako sväté stánky Banea), ešte to nebolo preskúmané a podrobne opísané žiadnym pozorovateľom zvonku.

Za svätyňou sú veľké gobelíny cez ktoré prichádza Velebný (patriarcha a jeho dve „Ruky“); ukrývajú prechod do zadnej chodby, ktorá zákrutou klesá do najnovších častí chrámu: dlhého, nízkeho a škaredého krídla kuchýň a komôr rozťahujúceho sa na východ, ktorú s Blahoslavenou sieňou spája jedáleň.

Prilbové hrôzy sú známe ako tichí, nehybní strážcovia rôznych miest okolo chrámu – aktivujú sa za vopred daných podmienok (zvyčajne to zahŕňa votrelcov, ale presné rozkazy pre týchto „Tichých strážcov“ sú chrámovým tajomstvom), alebo keď sa ich dotkne a rozkáže im ľubovoľný Baneov kňaz sídliaci v chráme.

V posledných rokoch boli rôzni nedobrovoľní robotníci (často veriaci hľadajúci slobodu z nemilosti chrámu, alebo chrámoví dlžníci) prinútení k práci na nerovnomerne postupujúcej sérii opevnení, ktorá postupne uzatvárajú celý chrám – je to kamenná rampa, ktorá sa vinie od oporného stĺpu k hlavnému múru, späť k opornému stĺpu a okolo neho opäť k múru. Aj keď táto „zavesená cestička“ prechádza od severnej k východnej stene chrámu (aj keď časti okolo severnej steny už dvakrát spadli po váhou zimného ľadu). So zemou ju spája množstvo vratkých podporných stĺpov, schodov a zúbkované cimburie, ktorých zuby sú posiate tými istými nepravidelnými klincami z temného kovu ako vonkajšie chrámové múry. Je to obľúbené miesto Velebného na zastrašovanie vyzývateľov do nebezpečných a ponižujúcich úloh, ktoré ponúka ako cenu za zrušenie ich odvrhnutia a opätovné prijatie na miesto vo výšinách. Po dokončení bude pridaný k trasám obchôdzok stráží (samozrejme, chrám má stráže, ale o nich neskôr) a poskytne kňazom spôsob na jednoduchšie a častejšie kontroly strechy, aby robotníci mohli včas opraviť trhliny.

Treba poznamenať, že za posledné dva roky sa aspoň štyrikrát zabili robotníci po páde cez strechu dolu do Blahoslavenej siene – a že Voonlarská dievčina (o ktorej sa všeobecne myslelo, že sa stýkala s Velebným a následne sa mu znepáčila) bola nedávno pripútaná na strechu, aby zomrela na slnku a jej oči boli vylúpnuté supmi – no miesto toho spadla na hlavy kňazov účastniacich sa rituálov, keď vtáky prichádzajúce na nej hodovať preťažili rozpadajúcu sa klenbu na ktorej ležala.

Najnižšia časť svätého chrámu je najvýchodnejší koniec nového severného krídla, kde „Posledná komnata“ trávi väčšinu svojho času zaplavená do výšky kotníkov vodou. Je tam veľa krtincov a plesne. Služobníci, alebo veriaci prosebníci, ktorí urazili Velebného, tu zvyknú byť zavretí a triasť sa vo vode – často držaní kameňmi pod ňou – celé dni. V teplejších mesiacoch sú do tejto smradľavej nádrže vypustené úhory na postupné spracovanie kuchármi – a keď tu hladní plávajú, vie byť väzenie vo vlhku riadne nepríjemné.

Monštrum

Prilbové hrôzy
Veľká konštrukcia
Zásahová kocka: 18d10 (99 zásahových bodov)
Iniciatíva: -1 (Obratnisť)
Rýchlosť: 20 stôp (nemôže bežať)
Obranné číslo: 30 (-1 veľkosť, -1 Obratnosť, +22 prirodzené)
Útok: 2 údery +23 na blízko
Zranenie: úder 2d10+11
Veľkosť/Dosah: 5 x 5 stôp / 10stôp
Špeciálny útok: Dychová zbraň
Záchranné hody: Odolnosť +6, Reflexy +5, Vôľa +6
Vlastnosti: Sila 33, Obratnosť 9, Odolnosť —, Inteligencia —, Múdrosť 11, Charizma 1
Schopnosti: Počúvanie +5, Stopovanie +5, plávanie+5
Poklady: žiadne
Presvedčenie: vždy neutrálne

Poznámky: Imúnni na ovplyvnenie mysle, jedy, choroby a podobné. Nepodliehajú kritickému zásahu, zdolaniu, vysatiu vlastností, vysatiu úrovní, či smrti od veľkého zranenia. Imúnni na všetky kúzla, kúzelné schopnosti a nadprirodzené síly, okrem nasledujúcich: elektrina ich spomalí (ako kúzlo Spomaľ) bez možnosti záchrany. Oheň zruší všetky spomalenia monštra a vylieči i bod zranenia za každé 3, ktoré utrpelo.
Dychová zbraň: Prvé, alebo druhé kolo boja – oblak jedovatého plynu, 10 stopová kocka priamo pred monštrom trvajúca 1 kolo, voľná akcia každých 1d4+1 kôl; Odolnostný záchranný hod (trieda obtiažnosti 17), počiatočné zranenie dočasne 1d4 bodov odolnosti, druhotné zranenie smrť.

 Vyhľadávanie

 Posledné komentáre

Fórum žije! (s básní nijak nesouvisející výkřik)
(Ayaki, 17.03.16 19:49)

Dúha
(Weerty, 23.12.13 13:24)

Všem milencům
(Anonymous, 14.12.13 21:03)

Cudzinec
(Anonymous, 02.12.13 11:06)

 Kalendár

november 2018
PUSŠPSN
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Úplný prehľad

Pridať akciu

 Partneri

FantáziaDark ElfSpoločenské hryOZ MastodontSrdce ErineluSteampunk.deever.cz - co uvízlo v soukolíSFF.czKion - nový svet pre DrD