Disciples 2

Článok zverejnený 22.05.2004, autor: Belial (belial[zavinac]zoznam.sk)

Obsah

Info
Obecné rady
Povolania
Rasy
Vodcovia
Vlastnosti
Jednotky
Užitočné linky

Info
(obsah)

Disciples je ťahová stratégia s prvkami RPG ako nijaká iná. Mnohí ju porovnávajú s o nič slabšími Heroes of M&M, no Disciples sa od HOMAM veľmi líši. Na začiatku dostaneš jedno hlavné mesto, pár vojačikov a nejakého vodcu a vyhraj si ako chceš. Na rozdiel od HOMAM je tu tvoje hlavné mesto, jednotky sa dajú zakúpiť len tie základné a takmer sa tu nedá prehrať spôsobom 'boli zničené všetky tvoje mestá a jednotky'. A vďaka povyšovaciemu systému tu aj odpadá problém typu: 'Nepriateľ mi zobral moje mesto a teraz kúpi všetkých mojich drakov...'. Tak to teda nie, najprv si ich musí poctivo vytrénovať. Preto je tu ale menej typov jednotiek (aj tak vyše 70).

A čo sa vodcov týka (v HOMAM to boli hrdinovia), ich systém zlepšovania je oveľa prepracovanejší ako v Heroes a RPG časť je lepšia ako v HOMAM. A dá sa tu hrať 'len' za 4 strany: Impérium (ľudia), Horské klany (trpaslíci), Nemŕtve Hordy (nemŕtvi) a Légie prekliatych (pekelníci). Ináč príbeh je tu o dosť pútavejší a úlohy sa navzájom prekrývajú (napr. 2. level nemŕtvych-pekelníkov). No skrátka aby som tu nepísal slohovú prácu, Disciples je jedna z najlepších fantasy ťahových stratégií aká uzrela svetlo sveta. Ešte nech Strategy First spravia nejaký dungeon na motívy Disciples a Heroes majú dokonalú konkurenciu...

Obecné rady
(obsah)

- vážne odporúčam stiahnuť, alebo nejak inak si zohnať update na v1,03. Budeš dostávať viac XP, CPU bude myslieť o dooosť rýchlejšie, zníži sa padavosť hry a opraví sa kopa iných chýb.

- keď budeš mať v svojom vojsku Werewolfa (vlkolaka) a budeš bojovať s nejakými neutrálnymi jednotkami, ktoré nestrieľajú ani nečarujú, strč si ostatné jednotky dozadu a vpredu nechaj len vlkolaka. Dajú sa tak ušetriť Hitpointy.

- keď dosiahneš novú úroveň,tak si čo najskôr vyber vlastnosť Weapon Master (+25% XP) a Leadership (+ jedna jednotka)

- ak niekde nájdeš potion +x na nejakú vlastnosť, použi ju radšej na vodcu, ktorého plánuješ exportovať. Ak sa ti to nedá, pretože napr. ju našiel vedľajší vodca a ty ju chceš dať hlavnému vodcovi, ktorý je ale na druhej strane mapy, nezúfaj. Len nech ti ten vedľajší vodca prežije a potom si potion prenes do ďalšej misie a tam ju vypi.

- keď sme už pri vodcoch, oplatí sa hrať kampaň len s jedným hlavným vodcom. Veď taká Lich Queen na lvl 15 je skoro poloboh.

- ak je pred tebou nejaký veeeľmi tuhý súboj a príšera je vonku (napr. Asteroth), počkaj radšej zopár kôl a púšťaj do neho bojové kúzla. Keď mu napr. minieš 60 HP, zregeneruje 20 a ak to zopakuješ, tak má už o 100 menej!!

- NEČÍTUJ!!!!!! - totálne si zničíš hru. Ak sa aj sekneš, rozohraj hru za inú rasu, najlepšie za tú, ktorá ťa štve a zisti jej slabosti.

- mestá sa oplatí upgradovať len po lvl. 3. Ďalej len ak máš navyše nejaké zlaté.

- neodporúčam mať ako hlavného vodcu inú postavu ako si dostal na začiatku: ak hráš za Warrior Lorda, maj hlavnú postavu na export bojovníka a nie kúzelníka, tak je to potom lepšie.

- veľmi dobré bojové artefakty sú napr. Wight Blade (kradne levely), Brethrezen`s Claw alebo Soul Crytal (paralyzuje).

- vládca impéria Demosthene sa volá podľa rímskeho básnika Demosthenesa

- Ward znamená imunita voči prvému útoku daného elementu. Napr. ak máš Death Ward a zaútočí na teba Wywern, tak sa ti nič nestane, až po prvej rane.

- keď budeš mať Leadership na max., vážne sa oplatí mať u seba aj nejakú jednotku na 2 miesta. Väčšinou sú veľmi silné, hlavne démoni a obri.

- Lock Unit je dostupný až vo verzii 1.03 a znamená to, že sa ti jednotka nebude upgradovať. Na začiatku je to nanič, no potom sa to dosť hodí ak potrebuješ nejaký typ jednotky a nechceš, aby sa zmenil.

- v neskorších fázach hry sa veľmi často stáva,že sa zmení cieľ misie. Naozaj často, hra je takýmito dejovými zvratmi doslova preplnená (aj tak najviac naštve Bethrezen).

- vždy prezri tovar v obchodoch. Ak majú nejakú potion +xxx permanently, okamžite to kupuj.

- ak ťa čaká nejaký veľmi tuhý súboj a nevieš ako sa máš pripraviť, pretože ani poriadne nevieš o akú príšeru ide, spusti map editor a tam si to pekne pozri.

- ak má tvoj vodca menej ako 300 HP, tak ani neuvažuj o zničení nepriateľského hlavného mesta.

- v hre nebudeš hrať nikdy proti tvojej rase (nepriateľ nemá hl. mesto) i keď sa nájdu neutrálne príšery tvojej rasy.

- veľmi dobré kúzlo je Daylight (empire) - čo najskôr vyskúmať - objaví celú mapu.

- ak budeš mať príležitosť si pri upgrade vybrať schopnosť Life Ward alebo dokonca Life Immunity, treba si to okamžite vybrať. Potom bude ničenie nepriateľských kapitálov hračka, pretože strážci kapitálov majú útoky len na báze Life (život). Aj nemŕtvi.

- mená strážcov kapitálov: Myzrael, Ashgan, Vithar, Ashkael.

- všetci strážcovia majú 250 damage / 6 jednotiek, 990 HP a 50 Armor / + obrana z mesta = 90/, takže si rozmysli kedy a ako zničíš kapitál, ale je za nich toľko XP, že koniec!

- okrem Fightera, Warlocka, Initiate, Necromancera, Werewolfa, Templára a Dark Lorda sú všetky ostatné jednotky nemŕtvych imúnne voči smrti.

- ak sa rozhodneš hrať za pekelníkov, radšej nehraj s Archdevilom. Je síce veľmi mocný, ale boss na konci kampane je imúnny voči ohňu a práve ohnivé kúzla Archdevil čaruje.

- na obranu mesta sa najviac hodia špeciálne jednotky (Titan, Werewolf, Yeti,Fiend).

- ak sa nevieš rozhodnúť ako si v prípade Empire a nemŕtvych špecializovať vojsko, či odolnosť alebo sila, tak je dobre dať si jednotky s odolnosťou vtedy, ak ešte niesú k dispozícii lepšie budovy (napr. na paladinov alebo Phantom Warrior)

- Mortis (bohyňa nemŕtvych) bola kedysi krásna bohyňa, no jej milého Galleana (elfského boha) hodil Wotan (trpasličí boh) do slnka. Mortis (latinsky smrť) obetovala svoju krásu aby sa Galleanovo telo zachovalo a teraz nenávidí trpaslíkov a chce oživiť Galleana na posvätných pláňach elfov.

Povolania
(obsah)

Toto je dosť dôležitá voľba, lebo to ovplyvní takmer všetky maličkosti v hre. Takže:

Warrior Lord:
Toto povolanie si treba vybrať ak nerád čaruješ a spoliehaš sa viac na sekeru / meč. Znamená to, že na začiatku dostaneš bojového vodcu a všetky tvoje jednotky zregenurujú o 15% viac poškodenia ako iní lordi, ale kúzla máš max. po 4. úroveň. Toto odporúčam vybrať pri Mountain Clans alebo Empire.


Mage Lord:

Toto si vyberú všetci, ktorí uprednostňujú ničivú mágiu pred hrubou silou. Znamená to, že všetky kúzla vyskúmaš za polovicu many a môžeš čarovať to isté kúzlo 2x denne, čo iní nemôžu, a okrem toho sa dá vyskúmať až po 5. úroveň kúziel (napr. Hetacomb u nemŕtvych = 125 damage a keď to vyčaruješ 2x...). Odporúčam si to vybrať hlavne pre Undead Hordes a Legions of the Damned.


Guildmaster:

Toto je podľa mňa zbytočné povolanie. Máš akurát polovičné ceny pri vylepšovaní miest a zlodej má viac akcií. Je to každého vkus, čo si ako vyberie, ale ja zlodeja používam minimálne a mestá vylepšujem akurát keď neviem čo s peniazmi (a takých chvíľ v hre nie je veľa), takže táto voľba je v podstate na nič.

Rasy
(obsah)

Empire:
No čo, klasickí ľudia, univerzálni. Nie zlí v boji ani v mágii. V kampani ide o uzavrenie mieru a aliancie s trpaslíkmi a o záchranu Imperátorovho syna Uthera. Celkovo mi ale ľudia pripadali obyčajní aj keď sú viac orietnovaní na boj, napr. Paladina je ťažké zraniť, má dobré brnenie. Všetci mágovia sú orientovaní na blesky a tak ak sa vyskytne nejaká imúnna príšera (Biely drak),tak sú totálne zbytoční. Ich mágia spočíva v life damage, air damage, v liečení a zlepšovaní vlastností.


Undead Hordes:

Mnou preferovaná rasa, keďže nemŕtvi už nemajú takú kondičku ako za života, sú skôr orientovaní na mágiu, i keď ich Phantom Warrior je dosť tuhý. Majú lichov a upírov a s nimi nie je sranda. Alebo si spravíte Smrť? (imúnna voči zbraniam a dokáže otráviť), či radšej Wighta, čo kradne levely?? V kampani ide o to, že ich bohyňa Mortis chce oživiť svojho milovaného Galleana, ktorého Wotan (trpasliči boh) hodil do slnka a tak zabijete Brethrezena (pán pekla) a spojíte sa s morskými pannami... Ich kúzla sú hlavne o death damage a earth. Ináč takmer všekty jednotky nad lvl 2 sú imúnne voči death.


Mountain Clans:

Ako to všade býva, trpaslíci sú tí najhúževnatejší a najsilnejší (fyzicky). Napríklad vodca -bojovník má 225 HP na začiatku, o čom môžu ostatní vodcovia len snívať. Ale zato sú magicky veľmi zanedbaní a medzi ich nevýhody patrí to, že nemajú nijaké lietajúce jednotky a potrebujú naozaj veľmi veľa XP. Ich mágia spočíva v zvyšovaní sily útoku ale majú aj kúzla typu: obnovenie 100% pohybu, čo sa hodí. V Kampani ide o znovuzískanie rún ktoré sa stratili v 1. dieli Disciples a o získanie priazne boha Wotana.



Legions of the Damned:

Pekelníci patria tiež k mojim obľúbeným, takisto sú viac kúzelníci. Ich nevýhoda je ani nie v štýle hrania, ale zabraná krajina je čierno-červená a ťažko sa tam dá vyznať. Okrem tohoto som nenašiel žiadnú inú nevýhodu, ale i tak mi hranie za pekelníkov pripadalo dosť ťažké aj keď majú najväčšiu iniciatívu. Ináč ich kúzla sú orientované hlavne na oheň a myseľ (mind). V príbehu ide najprv o oslobodenie Brethrezena a následné odhalenie zrady...

Vodcovia
(obsah)

Bojovník: (Pegasus knight, Death Knight, King`s Guard, Duke)
Dosť silná jednotka, všetci okrem King`s Guard vedia lietať. Neskôr sú nenormálne silní, na také 2-3 rany skolia i draka.

Prieskumník:
(Ranger, Nosferatu, Engineer, Counselor)
Nie sú nejakí silní v boji, akurát dobre strieľajú a majú veľa pohybových bodov (okolo 35). Osobne som ich nejako nepoužíval.

Kúzelník:
(Archmage, Lich Queen, Luremaster, Archdevil)
Na začiatku sú takmer na nič, ale po menšom vytrénovaní sú neporaziteľní. Môžu zaútočiť na všetkých 6 jednotiek naraz.

Zaberač krajiny:
(Archangel, Banshee, Dwarf Champion, Baroness)
Slúžia len na zabranie krajiny pod baňou alebo manou, v boji sú nepoužiteľní, lebo majú iba leadership 1 a okrem Dwarf Championa nikto nemôže bojovať (Archangel lieči, Banshee paralyzuje a Baroness vystraší)

Zlodej:
(len Thief)
Jednotka má leadership 0, level na max, takže do boja ho radšej neposielať. Akurát je dobrý na otrávenie mesta / jednotky a na špehovanie. Ak hráš za Guildmastera, môžeš robiť aj iné srandy, ako je zavraždenie jednej jednotky, ale inak je podľa mňa Thief nepoužiteľný.
Vlastnosti
(obsah)

Initiative: nad týmto som veľmi dlho rozmýšľal, čo to asi bude, no je to jednoduché. Je to poradie v boji. Najväčšiu zvyknú mať pekelníci, najmenšiu trpaslíci. Dá sa zvýšiť Quicksilver Potion alebo schopnosťou zvanou First strike (treba si ju zobrať ihneď ako sa bude dať)

Damage:
toto by mal poznať každý, no nie každý vie ako sa zvyšuje. U bojovníkov +10 / level, u mágov +5 / level, u prieskumníkov +5 / lvl a u Dwarf Championa +10 / lvl. Dá sa zvýšiť schopnosťou Might alebo Potion of Titan`s Might.

Leadership:
Jedna z najdôležitejšich vlastností. Mala by byť na max. hneď ako sa bude dať, takže hneď 2x. Veľmi to pomôže. Ináč každý má leadership 3 okrem zlodeja (0) a zaberačov (1).

Move Points:
Znamená koľko môžeš chodiť po krajine. Dá sa zvýšiť schopnosťou Pathfinding a neskôr Advanced Pathfinding. Penalty sú: po vode je 1 vlajka 5 bodov a v lese 2 body. Dajú sa zredukovať schopnosťami Forestwalk a Sailing.

Zdravie: udáva aké zranenie jednotka unesie kým zomrie. Dá sa zvýšiť schopnosťou Toughness, alebo Potion of Highfather.

Natural Healing:
Ak hráš za Warrior Lorda, je to v podstate zbytočné, lebo jeho jednotky už regenerujú, toto znamená, že vodca a jednotky budú regenerovať za kolo 15% HP.

Incorruptible:
Je to v podstate imunita voči zlodejom. V single player je to takmer zbytočné, počítač info až tak veľmi nevyužíva a okrem toho to je počítač, tudiž podvádza.

Immunities:
Sú to imunity. Okrem nemŕtvych ich na začiatku nedostane žiadny vodca, no dajú sa získať artefaktmi. Znamená to, že ťa žiadny útok toho elementu nezraní.

Ward:
Imunita voči prvému útoku daného elementu. Veľmi užitočné, brať čím skôr.

Arcane Knowledge:
Môžeš používať knihy, niektoré sú dobré, no toto sa veľmi neoplatí.

XP:
Skúsenosti. Keď ich bude dosť, jednotka sa upgraduje. Ich prísun sa dá zvýšiť o 25% pomocou skillu Weapon Master. Ináč sa dajú za veľký peniaz (myslím,že je to 1XP za 4 zlaté) kúpiť u trénera.

Keen Sight:
No tak toto je blbosť na n-tú. Totálne zbytočná vlastnosť, postava bude vidieť ďalej a odkryje viac mapy. To veľmi pomôže, hlavne v boji :-)).

Chance to hit:
Šanca trafiť. Celkom sa to hodí, nie je totiž nič trápnejšie ako keď trpaslík s 300 damage netrafí napr. draka ktorý ho potom zabije. Dá sa zvýšiť schopnosťou Accuracy o 20%.

Arcane Lore:
Môžeš používať gule (orbs). Nie je to bohviečo, lebo dobré gule sú naozaj veľmi vzácne.

Armor:
Schopnosť redukovať damage o x%. Dá sa zvýšiť schopnosťou Natural Armor o 20% alebo Potion of Iron Skin.

Arcane Power:
Schopnosť používať v boji talizmany. Tak ako z guľami - dobré talizmany sú veľmi vzácne.

Travel Lore:
Toto nie je zlá vlastnosť, umožňuje používať topánky. I keď je dosť ťažké nájsť nejaké lepšie, ak sa nájdu, je sranda (+60% MP).

Banner Bearer:
Dovolí ti nosiť vlajky. Je ich málo, sú vzácne, ale na rozdiel od iných artefaktov účinkujú na celú grupu. (napr Banner of War: +30% damage všetci...)

Artifact Lore:
Nutnosť!! Artefaktov je veľa, sú super a napr Bethrezens Claw je total brutal (+30% damage a + 60% initiative)

Use staffs and scrolls:
Dovolí ti používať palice a zvitky. Ak hráš za kúzelníka, túto vlastnosť už máš. Ak nie, tak ju nemáš a ani nemusíš.

Jednotky
(obsah)

Sila jednotiek je vyjadrená počtom '+'. Čím je ich viac, tým väčší problém, alebo väčšia sranda (ak hrá na správnej strane).

Neutrálne:

Greenskins

Goblin:
totálne slabý, úbohý goblin. Ako býva pravidlom v hrách, je to to najslabšie čo existuje. +
Goblin Archer: veľmi slabý, no ak máte v parte ešte slabých kúzelníkov, dokážu dosť znepríjemniť život. +
Orc: to už je trošku tuhšie ako goblini, na začiatku problém, ďalej už len relax. ++
Orc Champion: Na začiatku sa mu radšej vyhnúť, lebo bude treba oživovať/loadovať, potom len hračka. ++
Orc King: kráľ orkov, menšie veľmi silný, k tomu všetkému sídli ešte v mestách, takže je ešte ťažšie ho zabiť. Veľmi silný. +++
Ogre: Hehe, v prvých 3 misiách na neho radšej ani neútočiť, neskôr sa to už dá. ++++
Troll:
veľmi rýchlo regeneruje a je veľmi silný. Veľmi. +++++
Spider:
neviem prečo sa pavúky pridali k orkom, no je to zle. Hlavne tento je dosť ťažký, pre slabšiu partu je to hrob, vie totiž paralyzovať a je imúnny voči mysli. ++++
Black Spider: s týmto sa komunikuje trochu ľahšie, lebo je slabší ako jeho bratranec, no má rovnaké vlastnosti. +++

Thugs

Thug:

nie je veľmi silný, ale má dosť vysokú iniciatívu. Ak netrafia na prvý krát, väčšinou už ani nebude mať príležitosť. +
Master Thug: tento už je dosť silný a k tomu, že ho budete nenávidieť dopomôže aj to, že vie otráviť. ++

Merfolks

Merman:
morský muž, priemerne silný. ++
Mermaid: morská panna, slabá, len vie paralyzovať. +
Kraken: no trošku problém, na začiatku radšej nechať tak. +++
Sea Serpent: trošku viac problém, ignorovať aj neskôr, má trochu menšiu iniciatívu. +++

Dragons

Red Dragon:
no, červený drak, každý kto hráva aspoň trošku RPG vie, že ich netreba dráždiť. Je imúnny voči ohňu. +++++
Green Dragon: slabšia verzia Red dragona. Takisto imúnny voči ohňu. +++++
Black Dragon: asi najsilnejší drak, je imúnny voči smrti. ++++
White Dragon: to isté čo Red Dragon, len je imúnny voči bleskom. +++++
Blue Dragon: opäť to isté, len útočí a je imúnny voči vode. +++++

Marsh People

Lizardman:
tuhý bojovník, na začiatku veľký problém, neskôr tiež problém. Veľa XP. ++++
Medusa: je v podstate neškodná, so svojou initiative 20 sa väčšinou ani nedostane k slovu. +

Ľudia

Peasant:
to je len tak na okrasu, ani v prvých misiách si neškrtne, je hrozne slabý, slabší než goblin a je zaň 1XP a má malú iniciatívu. Je úplne neškodný a tak si nezaslúži ani jedno plusko.
Man at Arms: toto už nieje neškodné, i keď problém ti tiež nie je. Priemerne slabý. +
Spearman: toto už môže byť na začiatku problém, je silný približne ako Squire, len má viac HP. ++

Okultisti

Occultist:
fyzicky slabý, no akosi vie vyčarovať nemŕtvych, ktorí už nie sú slabí. +++
High Occultist: tak s týmto ujkom zažijeme veselý boj, lebo parchant jeden si privolá 2 Dracolichov a Wighta (toto si privoláva najčastejšie, no môžu to byť napr. aj Dreadwyrmy a Death...) a ak nejakého z nich zabijete, privolá si nových a k tomu má veľa HP. +++++

Undead

Ghoul:
slabý, len vie paralyzovať, a to vydrží dosť dlho. Jeho problém je v tom, že často sprevádza iných, silnejších a tam tá paralýza uškodí. K tomu má vysokú iniciatívu. +++

Wolves

Wolf:
národ vlkov nie je nejaký pestrý, no nie je ani slabý. Majú vysokú iniciatívu, okolo 50dmg a keď je ich viac, znamená to smrť slabších vojakov v predných líniach. ++

Barbarians

Barbarian Warrior:
barbari sú veľmi silní a veľa vydržia, ak sú viac ako 1, tak ich v prvých pár misiách nechať radšej na pokoji. +++
Barbarian Chieftan: keď je barbarský bojovník veľmi silný, aký asi môže byť náčelník? Môže byť napríklad silnejší o 10%. Zdá sa to málo, ale je menej je niekedy viac. ++++

Elfovia

Elf Ranger:
slabý elf s lukom. +
Oracle Elf: v podstate neškodný elfský liečiteľ, jediná vec, čo robí je oddialenie smrti spojencov. +
Forest Elf: elfovia sú silní a aj tu to platí. +++
Ceuntar Lancer: kentauri sa spojili s elfami a sú dosť silní. +++
Centaur Archer: toto je hrozný parchant. Je silný, strieľa a dosť často býva vzadu. +++
Elven Lord: elfský lord dokáže privolať búrku ktorou zraní všetkých 6 postáv a má air ward. ++
Elf Queen: čo poviete na sexy elfku na nesexi drakovi?Ja poviem, že je to dosť problém. +++++
Griffin: dosť silný kríženec leva a orla dokáže urobiť veľa nepríjemností, keď niekoho sprevádza. +++
Skylord: tí najsilnejší grifini sa stanú Skylordami. A sú veľmi silní, veď 400 HP a takmer 150 dmg nie je málo. +++

Špeciálne

Asteroth:
veľmi silný démon, má 2 útoky po 99dmg, takmer 1000HP a imúnny voči ohňu a mysli (mind) a k tomu je nesmrteľný (ak ho počas misie zabijú, síce zmizne, no nezomrie, len sa presunie do inej časti pekla). A k tomu všetkému ho v kampani za légie budete musieť oslobodiť a potom párkrát zabiť. +++++
Demon Uther: strašný parchant, celú kampaň za légie ho budete chrániť a on sa takto odvďačí. Má imunity ako Asteroth, len má 2x toľko HP a damage. ++++++
Bethrezen: malý chlapček, ktorý strašne silný a ktorého budete buď chrániť (légie), alebo zabíjať (undead). Má veľa odolností a je celkovo nepríjemný. A vie paralyzovať. +++
Uther: syn imperátora Demosthenesa. Budete ho chrániť i za klany i za impérium. Dosť silný, podobne ako Bethrezen má plno odolností a wardov a vie paralyzovať. +++
Bone Lord: nie je veľmi silný, má akurát dosť HP a vie liečiť seba a ostatných. Bude ho treba zabiť v kampani za nemŕtvych. Nie je to ťažké, problém je skôr dostať sa k nemu. V nasledujúcej misii dostanete niekoho podobného.
Primitive Giant: primitívny obor vybavený primitívnym kyjakom sa správa primitívne a veľmi agresívne a silno. Keď sú dvaja tak je zle, no s lepšou partou je to len obrusovanie zbraní. +++
Hubert de Layle: tak trochu nepríjemný chlapík, sám o sebe nie je až taký strašný problém, no má nepríjemnú partu. ++
Air Elemental: elementál vzduchu sa môže vyskytovať buď osamote, alebo ho vyčarujú Elementalisti. Imúnny voči vzduchu, ktorým útočí a je celkovo slabý. ++
Gymmer Cloudkeeper: trpaslíčí kráľ, ktorého strihne a bude ho treba skántriť. Má veľa HP, dobrú sekeru, no proti môjmu bojovníkovi dlho nebojoval. +++ alebo ++++, závisí od vodcu.
Mage Hugin: zvláštny mutant medzi vtákom a človekom. Má akurát veľmi veľa HP, no damage je nízke (okolo 70). ++
Erhog the Dark: celkom nepríjemná ženská nekromancerka vie všetkým ubrať 45 HP a vyliečiť sa a má wardy proti elementom (air, earth, water, fire). Svinstvo. ++
Erhog the Necromancer: toto je povýšená Erhog, je o dosť silnejšia. Uberá síce len o 15 viacej, nomá 300 HP. +++
Manticore: veľmi silný mutant leva a škorpióna vie otráviť, má 15dmg a 800 HP. Našťastie nie je nejak bežný. ++++

To boli neutrálne jednotky, tie, ktoré sa dajú kúpiť/vytrénovať budem hodnotiť trochu kritickejšie. Pred názvom je úroveň.

The Empire:

Bojovníci

1. Squire:
úplne základný bojovník, celkom rýchlo sa vyvinie, ale má najmenej HP zo základných bojovníkov.. +
2. Knight: rytier, o dačo lepší, má celkom dosť HP, no stále to nieje ono. +
2. Witch Hunter: pokiaľ ešte nie sú dostupné budovy na upgrade na Anjela a vyššie, tak odporúčam túto špecializáciu. Je imúnny voči mysli a má len o 10 HP menej ako Knight. A podľa mňa je to najväčší fešák v hre. ++
3. Imperial Knight: toto je už trošku lepší rytier, má už lepšie damage /75/, aj voľačo vydrží. ++
3. Inquisitor: tento je už trošku silnejší, no stále to nieje ono (má o 20 HP menej ako Imp. Knight), len tá imunita ho zachránila. ++
4. Angel: no anjel. Je to konečný upgrade, tak si treba trošku premyslieť. Má menej HP, no má vyššie damage. +++
4. Holy Avenger: so svätým pomstiteľom už začína sranda. Má veľa HP a vysoké damage. +++
4. Grand Inquisitor: hlavný inkvizítor. Veľmi silný a okrem mind imunity má aj Fire Ward. ++++
5. Defender of Faith: toto je už voľačo parádne. Má veľký Armor, HP, iniciatívy /70/ a 2 útoky. +++++
5. Paladin: má menej HP, no veľmi dobré brnenie. +++
Kúzelníci

Za Impérium sú všetci kúzelníci orientovaní na blesky (Air)
1. Appretince: totálne slabý, bezmocný panák. Ak sú pokope 3 Goblin Archeri, za kolo je mŕtvy. +
2. Mage: mága si už nepriatelia aj všimnú, no stále to nie je ono. +
3. Wizard: s ním sa už dá bojovať, je 3x silnejší než Appretince. ++
3. Elementalist: nebojuje, ale zato vie vyčarovať Air Elementála. Podľa mňa je to nanič, ani raz som ho nepoužil. +
4. White Wizard: človek by čakal niečo lepšie od posledného upgradu. Tento je dosť slabý. ++

Strelci

1. Archer: nie je veľmi silný, no má vysokú iniciatívu a okolo 20 dmg, takže 2 odstránia nepohodlného mága za 1 kolo. +
2. Marksman: má tie isté vlastnosti ako Archer, len viac vydrží a viac uberá. ++
3. Imperial Assasin: vrah je jedna z tých lepších jednotiek, ide takmer vždy ako prvý a okrem vysokého damage vie aj otráviť, takže mnoho mágov má smolu. ++++

Podporné jednotky

U impéria sú to liečitelia.
1. Acolyte: má málo HP, namiesto útoku lieči 20 HP. Je to málo, no rýchlo sa vyvine a zlepší sa to, no človek sa zaobíde aj bez nich. +
2. Priest: vylepšená verzia akolyty, lieči 2x toľko (40). To sa už hodí. ++
2. Cleric: lieči síce len 20 HP, no vylieči všetkých 6 postáv. +
3. Imperial Priest: no tento lieči už lepšie (80) a to dosť pomôže, šetrí fľašky. ++
3. Matriarch: no vylieči všetkých 6 postáv za 40 HP. Nie zlé. ++
4. Hierophant: lieči za 120 HP, dokáže oživiť mŕtveho, treba niečo dodať? ++++
4. Prophetess: vylieči a odstráni otravu zo všetkých šiestich. +++

Špeciálna jednotka:

Titan: nič moc, len keď už človek nevie čo s miestom. Má akurát dosť HP /250/, no damage je len 50 a žiadne imunity ani wardy. ++
Undead Hordes:

Bojovníci

1. Warrior:
to isté čo Squire, úplne rovnaké vlastnosti, má len o 20 HP viac. +
2. Zombie: trošku silný, imúnny voči smrti (Death) a ťažko na zabitie. ++
2. Dark Templar: má trochu menej HP ako Zombie, ale zato má wardy na elementy. Celkom dobrý. ++
3. Skeleton Warrior: kostra, čo by chcela zabíjať a ktorej to ide. Je dosť silná. +++
3. Dark Lord: vylepšená verzia templára, má viac HP a damage. +++
4. Skeleton Champion: tak toto je už trošku silnejšia kostra, má veľa HP a veľa uberie. ++++
5. Phantom Warrior: i keď na tohto chlapíka treba veľa XP, takže trvá dlho kým ho človek dosiahne, no potom je s ním sranda a vie paralyzovať. +++++
Kúzelníci

1. Initiate: veľmi slabý, no je na tom o dačo lepšie ako ľudský mág. +
2. Warlock: černokňažník môže byť na začiatku aj trochu nebezpečný, no len trochu. ++
3. Necromancer: nekromancera radšej nebuzerovať, je o dačo silnejší ako warlock. ++
3. Wrath: pokiaľ sa ešte nedá vybrať špecializácia na Archlicha, vyberte si tohto ujka ktorý je imúnny voči zbraniam. Je to výborná investícia, no môže útočiť len na jedného nepriateľa, ale to sa dá vyriešiť zamknutím jedného warlocka (dostupné len vo verzii 1. 03). +++
4. Vampire: upír nie je nejako silný, no vie sa liečiť a útočí na všetkých 6.
4. Lich: tí lepší mágovia po rituáli zomrú a oživnú ako lichovia. A aj po smrti im ostala ich veľká sila. +++
4. Death: hurá, smrť! Imúnna voči smrti :-)), zbraniam, má 100 damage a vie otráviť. No božské. ++++
4. Wight: niečo podobné ako smrť, no má veľmi nízku iniciatívu, ale zato kradne levely (takže aj z Anjela sa môže stať len rytier). Ak prehráš, levely sa vrátia (a naopak, ak boli levely ukradnuté tebe, po tvojej výhre sa ti vrátia). ++++
5. Elder Vampire: starší upír je aj o dosť silnejší, ináč žiadna veľká zmena. ++++
5. Arch Lich: veľmi mocný lich. VEĽMI MOCNÝ LICH. 100 damage všetkým. No kto by odolal... +++++

Strelci

Nemŕtvi nemajú strieľajúce jednotky, vedia akurát paralyzovať.
1. Ghost: duch, paralyzuje na 1 kolo. Pomôže to, ale nie veľmi. +
2. Spectre: žena so strašným obrázkom /ja som sa bál, vážne/ dokáže paralyzovať na viac kôl. ++
3. Shade: tieň dokáže paralyzovať všetkých 6 naraz, to sa už hodí. +++

Podporné jednotky

U nemŕtvych sú to nemŕtvi draci (alebo nemŕtve draky, ja neviem). Všetci sú imúnni voči death damage a útočia na všetkých 6.
1. Wyvern: už základný wyvern je dosť silný, len zaberá 2 miesta. +
2. Doomdrake: názov sa mu hodí, rozsieva svojim dychom teror. ++
3. Deathdragon: je to len vylepšenie, ale aké. +++
4. Dracolich: keď je lich z človeka veľmi silný, aký je lich z draka? Veľmi, veľmi silný. +++++
4. Dreadwyrm: trošičku slabší ako Dracolich, no dokáže otráviť a to vie zredukovať zdravie. +++++

Špeciálna jednotka:

Werewolf: vlkolak má málo HP a nie nejak obrovské damage, no je imúnny voči zbraniam a na rozdiel od Wratha a lepších ho môžete mať hneď od začiatku. Hlavne v 2. misii sa hodí. +++

Mountain Clans:

Bojovníci

1. Dwarf:
má zo všektkých základných jednotiek najviac HP a damage. Akurát nízku iniciatívu. +
2. Warrior: bojovník má akurát viac HP a damage. ++
3. Veteran: veterán je ešte silnejší. ++
3. Mountaineer: toto ani veľmi nie je upgrade, skôr downgrade. Je oveľa slabší, no dokáže útočiť na všetkých 6 ľadom. ++
4. Venerable Warrior: vyslúžilý bojovník je už trošku viac silný, no sú tu ešte lepší. +++
4. Hermit: trošku vylepšená verzia Mountaineera, vie znížiť iniciatívu, no podľa mňa je zbytočný, sú tu lepší bojovníci a bola by škoda o nich prísť. ++
5. Dwarf King: kráľ trpaslíkov má menej HP ako predošlá jednotka, no zato má dobré brnrnie. +++
5. Rune Master: super bojovník, má 2 útoky. Síce len za 75dmg, no ak trafí 2x, uberie o 50 viac ako Dwarf King. A ak ho očaruje Archdruidess, dokáže minúť až 300 HP!!++++

Kúzelníci

Trpaslíci nemajú útočných mágov, tí ich akurát zlepšujú damage.
1. Tenderfoot: celkom sa hodí, veď +50% damage nieje zlé. ++
2. Novice: to isté, len väčšie + k damage. ++
3. Druidess: druidka má už +75% bonus. ++
3. Alchemist: alchymistka vie dať ešte jeden útok. +++
4. Archdruidess: už 100% bonus /do max 300/ a vie odstrániť jed. ++++

Strelci

1. Axe Thrower:
na strelca na prvej úrovni má dosť veľa HP a veľa uberie. ++
2. Crossbowman: kušostrelec je taktiež silný a má veľa HP. Keď sú dvaja, tak skolia aj tých tuhších mágov. ++
3. Forge Guardian: takto nejako vyzerá high-tech fantasy sniper. Veľmi silný - postrach slabých kúzelníkov. +++
3. Flame Caster: jeden z mála jednotiek pri trpaslíkoch, ktorá dokáže zraniť všetkých 6 naraz, ale len za 35, čo je málo. Stoja za niečo len ak ich očaruje Archdruidess, alebo ak sú dvaja. ++

Podporné jednotky

Tu je to trochu irónia, že trpaslíkom pomáhajú práve obri... Všetci sú silní a nemajú weapon based attack, t.j. ak je potvora imúnna voči zbraniam, má smolu, zomrie aj tak.
1. Hill Giant: celkom silný, má earth damage, ale sú tu lepší. ++
2. Rock Giant: ešte o dačo silnejší, no v podstate je to to isté, ale v sivom. ++
3. Tempest Giant: tento obor je už o dačom inom. Má lighting damage, útočí na všetkých 6 a je dosť silný. +++
3. Frost Giant: tento útočí síce len na jedného, no o to je rana tvrdšia, útočí ľadom /water/. +++
4. Elder One: finálna verzia vzdušného obra je vééľmi silná. Útočí na všetkých 6. ++++
4. Son of Ymir: útočí len na jedného, ale akou ranou! A ešte k tomu dáva frosbite damage (míňa každé kolo okolo 30 HP) a je imúnny voči vode. ++++
Špeciálna jednotka:

Yeti: snežný muž je podľa mňa dosť o ničom. Síce útočí na všetkých 6, uberie len 35, nemá oproti iným trpaslíkom veľa HP a zaberie 2 sloty. ++
Legions of Damned:

Bojovníci

1. Possesed:
základná jednotka, nič extra, má akurát vysokú iniciatívu (50). +
2. Berzerker: opäť jediná výhoda je iniciatíva, damage je len 50 a zdravie je takisto nič moc. +
3. Anti-Paladin: opak paladina má už voľačo do seba, je silný a má dobrú iniciatívu. ++
4. Infernal Knight: pekelný rytier je už veľmi silný, i keď ostatní majú silnejšie finálne verzie bojovníkov, pekelníci sú predsa len mágovia. Ale nepotrebuje veľa XP a rýchlo postúpi na ďalší lvl a HP ide rázom hore. ++++

Kúzelníci

Všetci útoční mágovia pri pekelníkoch majú útok ohňom, ženy majú útok na myseľ (mind).
1. Cultist: malý neškodný satanista. Ak sa dožije povýšenia, začne sranda. +
2. Sorcerer: trošku silnejší mág už vie poškodiť, no stále nič moc. +
2. Witch: bosorka vie premeniť hocikoho na neškodného impa. ++
3. Doppleganger: dvojník sa dokáže premeniť na hociakú nepriateľskú jednotku. No ja som ho jeho špeciálnu vlastnosť akosi nepotreboval. +
3. Demonologist: tento kúzelník už vie urobiť nejaké zranenia, má akurát HP a má dosť veľké damage. ++
3. Hag: to isté, čo Witch, len to vydrží dlhšie. ++
4. Incubbus: mužská verzia sukuby dokáže premeniť svojim hlasom čokoľvek na kameň, no mne sa neosvedčil. I keď útočí na všetkých 6, nie je bohvieaký. ++
4. Pandemoneus: s týmto kúzelníkom zredukujete o dosť vašim nepriateľom HP. Je dosť silný a aj HP nie je najmenšie. +++
4. Succubus: sexy démonka vie premeniť všetkých 6 jednotiek na Impov. ++++
5. Modeus: asi najsilnejší kúzelník v hre... +++++

Strelci

1. Stone Gargoyle: kamenný chrlič je veľmi silný, má na strelca 1. úrovne strašne veľa HP (90), má 20 armor. Bol by úplne dokonalý, keby nezaberal 2 miesta a tak sa stane rýchlym, ľahkým a prvým cieľom. ++
2. Marble Gargoyle: mramor je tuhší ako obyčajná skala, tento ujko vám to potrvrdí. Má viac HP, Armor, damage a okrem toho útočí krásnym fialovým útokom. +++
3. Onyx Gargoyle: no kým ho dakto zabije, chvíľku potrvá, poprípade dovtedy dotyčný útočník zomrie. Akurát naň treba veľa XP, ale je dosť dobrý. +++

Podporné jednotky

U pekelníkov sú to démoni. Všetci zaberajú 2 miesta a sú strašne silní.
1. Devil: základný diabol je na začiatku dobrý pomocník, má veľa HP atď. ++
2. Demon: vylepšená verzia Devila, neprekvapí ničím zvláštnym. Normálny upgrade, zvýši sa HP, dmg. ++
3. Moloch: to isté, zmení sa akurát vzhľad, dmg, HP. ++
Abyssal Devil
4. Beast: toto je už trochu iná verzia démona. Má menej dmg, no za to útočí na všetkých 6. +++
4. Demon Lord: toto je pokračovanie Devila, no veľmi silné pokračovanie. +++
5. Tiamath: veľmi silný démon, útočí na všetkých 6 a zníži im dmg. ++++
5. Overlord: naozaj silný démon, má veľa HP a ešte viac dmg!! +++++
5. Abyssal Devil: diabol z pekelných priepastí je veľmi silný a dokáže paralyzovať. +++++

Špeciálna jednotka:

Fiend:
autori hry asi chceli opísať minotaura, no s jeho podobou im to veľmi nevyšlo. Je celkom silný, nepotrebuje veľa XP a dokáže otráviť. +++

Užitočné linky
(obsah)

www.disciples2.com: oficiálna stránka. (eng)

 Vyhľadávanie

 Posledné komentáre

Fórum žije! (s básní nijak nesouvisející výkřik)
(Ayaki, 17.03.16 19:49)

Dúha
(Weerty, 23.12.13 13:24)

Všem milencům
(Anonymous, 14.12.13 21:03)

Cudzinec
(Anonymous, 02.12.13 11:06)

 Kalendár

august 2018
PUSŠPSN
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Úplný prehľad

Pridať akciu

 Partneri

FantáziaDark ElfSpoločenské hryOZ MastodontSrdce ErineluSteampunk.deever.cz - co uvízlo v soukolíSFF.czKion - nový svet pre DrD