Icewind Dale 2

Článok zverejnený 22.05.2004, autori: Dalcor (Dragonlance.Dalcor[zavinac]seznam.cz), Belial (belial[zavinac]zoznam.sk)

Obsah

Info
Obecné rady
Klerici
Prehľad všetkých subquestov
Avarine Decanter

Info

Iste všetci poznáte asi najpopulárnejší svet AD&D Forgotten Realms. Dej tejto hry sa odohráva na severe tohto sveta zvanom Spine of the World, čiže Chrbát Sveta. Bola aj napísaná kniha na motíve tohto sveta od R. A. Salvatoreho zvaná Icewind Dale a tak sa volá aj druhé pokračovanie tejto vynikajúcej hry, ktoré sa odohráva tridsať rokov po prvom dieli. Dej je, ako býva zvykom u hier od firmy Black Isle, veľmi prepracovaný a pútavý. Parta hrdinov (alebo aj jeden hrdina - hra je spravená tak, že sa dá dohrať tak so šiestimi ako aj s jednou postavou) sa nechá naverbovať na obranu mestečka Targos, ktoré je pod útokom goblinoidov. No každému by isto došlo, že goblini by nedokázali vymyslieť takúto stratégiu, tak sa dostáva na scénu vyššia moc, odhalíme zrady, stretneme sa so starými známymi a navštívime staré známe mestá. A práve toto je jedným z tých väčších lákadiel hry. Ja som nevydržal a po starej elfskej pevnosti Severed Hand, ktorú tiež navštívime, som hodnú chvíľu len tak behal a nostalgicky spomínal, čo kde predtým bolo. A aj dej hry je doslova prepletený vecami z jedničky. Dajú sa kúpiť knihy (ktorých je tu o dooosť menej ako v jedničke, ale to nevadí, aj tak to nik nečíta :) ), ktorých sú popísané príbehy o hrdinoch a o Hearthstone Geme. A ako to u hier od BIS býva, na konci skolíme dačo riadne, a aby sa nepovedalo, budú dvaja a budú to deti samotného Belhifeta, toho parchanta z jedničky. Mutáciam sa medze nekladú, a keďže Belhifet zneuctil Pannu Ilmadiu (poručíčka jeho vojska v jedničke, tá v miestnosti plnej elementálov), ona bola elfka, tak tu máme Polo-elfa-polo-démona. A môžem vás ubezpečiť, že posledný súboj zabaví, teda skôr znervózni na pekných pár hodín.

Ale príbeh nie je jediné čo sa zmenilo. Zmenili sa z istej časti aj pravidlá, pretože hra už používa Tretiu Edíciu Pravidiel AD&D. Zmenil sa hlavne systém zvyšovania levelov. V druhej edícii mág potreboval 2500 skúseností na prvý level, tu stačí 1000. Ale aby nešlo tak rýchlo, parta ich dostáva sakra málo, za úspešné ukončenie hry hráč dostane len 7450 XP!!! Ale aj tak sa dajú dosiahnuť dosť vysoké levely, maximum je tridsať. Postava za každý level dostane okrem nejakých hitpointov aj špeciálne body ktoré sa rozdelia do pasívnych schopností, napríklad Alchýmia (poznávanie fliaš), Spellcraft (schopnosť naučiť sa kúzlo a vyčarovať ho), alebo Diplomacia (dialógy vyriešia mnohé nepríjemné situácie) a mnoho ďalších. Potom postava za každých pár levelov dostane jeden bod, ktorý si môže dať na feat. Sú to ďalšie špeciálne schopnosti, ako je špecializácia zbraní (max je tri), špecializácia brnení a plno ďalších, ktoré by sa dali charakterizovať ako "Perky" z hry Fallout. Ale úplne prvé čo si pri tvorbe postavy všimnete sú NÁDHERNÉ (opäť ručne maľované) portréty postáv. Je to niečo nádherné, do tých ženských som sa skoro zamiloval, z mužských som mal strach. Ako má byť. A ešte jedna zmena tu udrie do tváre: základné vlastnosti ako je sila, obratnosť atď. sa už NEROLUJÚ!! Takže kľudne môžete zabudnúť na to, že po niekoľkých minútach rolovania dostanete demi-boha. Nič také. Každá vlastnosť je na desiatich (podľa plusov a mínusov rás, môžu byť aj inšie) a tu máš 16 bodov, rozdeľ si to. S výhodami / nevýhodami pribudli aj nové povolania. Tri sú úplne nové: Monk, to je mních, má hrozné mínusy ak mu dáte brnenie a zbraň, ale neozbrojený je na vyšších úrovniach mašina na zabíjanie. Ďalej je tu Barbarian, to je barbar, má najviac zdravia, špeciálnu vlastnosť Barbarian Rage, ktorá mu dá hrozné bonusy ku všetkému, ale AC zníži o 2. A keď sme už pri AC, teda triede zbroji, je tu ďalšia zmena 3. edície: AC začína na 10 a má sa ZVYŠOVAŤ, nie znižovať ako sme boli zvyknutí. A tretia nová postava je Sorcerer, čo je taký zvláštny mág, nemôže si zapisovať kúzla zo zvitkov, ale na každej novej úrovni nejaké dostane. Ozaj, kúzla už nie sú tak pekne pokreslené v knižočke ako predtým, Spellbook sa tiež zmenil, ale len graficky. Aj nákresy kúziel sa zmenili, sú na spôsob Planescape Tormentu. No a okrem úplne nových povolaní, sa takmer všetky povolania delia na ďalšie odvetvia, napríklad klerici slúžia len jednému bohu, ktorého si vyberieme, paladinovia tak isto, mágovia sa môžu špecializovať na jednu školu (ale to už poznáme...) a podobne. A aby sme vyberali postavu ešte dlhšie, každá rasa okrem Half-Elfa a Half-Orca má svoje podrasy. Napríklad človek môže byť Aasimar, čo je poloboh / poločlovek alebo Tiefling, čo je polodémon / poločlovek. A takto sa delí každá rasa, niektoré aj na tri či štyri podrasy. A tak sa konečne dá hrať aj za Temného Elfa, alebo Temného Gnóma, alebo za rôzne iné subrasy. Stačí si vybrať. A keď postavy sú, aby hra nebola nudná, autori sem dali toľko špeciálnych schopností a nových kúziel, že by trvalo VEĽMI dlho, kým by som to tu všetko popísal. Spomeniem len niektoré, napríklad kúzlo Sunfire, niečo ako Fireball, ale kúzelník ho vypustí zo svojho tela a mierne pošramotí okolostojacich :)). Alebo kúzla klerikov OSMEJ a DEVIATEJ úrovne sa tiež hodia, napríklad taký Mass Heal nie je na zahodenie, alebo Monster Summoning IX tiež dačo porobí.

Na hre vidno, že je to druhé pokračovanie aj v grafike. Je prekrásna. O to sa postaralo minimálne rozlíšenie 800*600, s podporou až do 1280*1024. Teraz si majitelia slabších mašín zrejme pomyslia: "tak toto si asi nezahrám". Omyl, na mojej starej tristovke to bežalo miestami ešte lepšie ako IWD jednotka. A opäť sa grafici riadne vybúrili. Niektoré mapy nezaujmú, po iných zas budete len tak behať a čumieť. Napríklad ľadový chrám. Nádhera, postavy mali akoby svoj odraz v dlážke, tak som sa do toho vžil, až mi bola zima. Hra sa klasicky ovláda myšou (skúste volantom, ide to, ale je to ťažké :)) )

Takže sa toto všetko pokúsim zhrnúť do niekoľkých riadkov: Icewind Dale ma v podstate neprekvapilo, pretože som čakal vynikajúcu hru so super dejom, nádhernou grafikou a jedinečným herným zážitkom. A všetko toto som tu našiel, jediné čo som nenašiel sú nejaké vážne chyby. A nechápem prečo toto čítate a nehráte Icewind Dale!

Obecné rady
(obsah)

Takže začneme pekne od začiatku: Od tvorby postáv. Hra sa dá bez problémov, alebo s menšími problémami dohrať tak ako so šiestimi tak aj s 2 postavami. As sa rozhodnete hrať so 6 tak ideálna kombinácia je Paladin (Aasimar), Fighter (Dwarf), Cleric (temná Elfka) a mág (najlepšie Elf). Na ostatných postavách už tak nezáleží, hodí sa sem napríklad aj nejaký ten Half-orc ako Barbar, alebo nejaký Ranger. Na zlodeja som nezabudol, ale mal som ho v parte a vobec som ho nepoužil. Pasce tu síce sú, ale niesú nejaké nebezpečné a tie ozaj strašné sa odstrániť aj tak nedajú, zámky sa dajú páčiť zbraňou alebo kúzlom knock a backstab je síce dobrá vec ale nejako som to nevyužil. Skrátka v tejto hre je Thief úplne zbytočný, lepšie je mať Monka, ktorý na 15. úrovni sa stane strašnou mašinou na zabíjanie a okrem toho nepotrebuje žiadnu výbavu. Tak postavy by už aj boli, teraz nejaké rady a ide sa do hry!

Najprv vysvetlivky skratiek: HtH znamená Hand to Hand, t.j. boj na meče, teda na blízko, OH znamená Off Hand, čo je boj na diaľku, AC pozná hádam každý (kto nie: Armor Class, trieda zbroje), CH je Critical Hit, kritický zásah, ST je Sawing Throw to je obranný hod, HP by mal poznať každý, Hit Points, teda zdravie.

Najlepšie je dávať postave povolanie podľa rasy, aké im najviac vyhovuje, rozdiel medzi Half-Orcom kúzelníkom a Drowom kúzelnikom je značný...

Toto je 3. edícia, takmer všetko sa zmenilo, vrátane multiclassingu. Je tu nekonečno kombinácii, aj keď lepšie je mať jednu, max. 2 triedy počas celej hry, lebo namiesto super silnej všehoschopnej postavy môže vzniknúť nepoužiteľný bordel.

Špeciálne schopnosti - feats sú veľmi podobné Perkom z Fallouta, a pri vhodnom výbere môžu veľmi pomôcť pri hre. Veľmi dôležité su: Dash (zrýchli pohyb), Dodge a Deflect Arrows (+1 AC HtH, +1 AC OH), Dirty Fighting (50% šanca že pri CH nepriateľ oslepne a 50% že bude Slowed) a samozrejme expertízy zbraní a u kúzelníka aj všetky Spell Focus a Spell Penetration, Scion of Storms, Aegis of Rime, Spirit of Flame, Aqua Mortis (všetky +5 odolnosť a 20% bonus damage na daný element-cold, fire, lighting, acid), Improved Critical (zvýši šanci na CH), Improved Initiative (zvýši rýchlosť útokov a kúzlenia) a všetky ti čo zvyšujú ST.

V 3. edícii je AC inšie... čím vyššie, tým lepšie, začína sa 10 a ide sa hore.

Ako som už spomenul, brať do party zlodeja je v podstate zbytočné míňanie XP, je to parazit a v boji zomiera prvý.

Charisma stačí u postáv 10, paladin by mohol mať čím viac. Záleží od toho sila Turn Undead a Lay on Hands.


Rady v hre počas loadingu si ber k srdcu, pomáhajú.

Klávesa Q -quick save, stláčať často ako ľavé myšítko.

Každý klerik má okrem hlavných klerikovských kúziel aj kúzla viery, tie sa líšia podľa božstva ktorému slúži. Napr. Bane má útočné, Lathander obranné..

Špecialisti kúzelníci majú aj bonusy na ST voči kúzlam z ich školy.

Teraz nájde takmer každé povolani nejakú tú robotu aj mimo boja, napr. transmuter si v istom alchymistickom labáku dokáže vyrobiť fľašky a dokonca aj injekciu (+HP) alebo spraviť Golema!

Na Hearth of Fury niesú lepšie len príšery ale aj unikátne veci. Volajú sa trošku inak a sú min. +3, daktoré aj +5.

Hra sa odohráva 30 rokov po prvej časti, ale aj tak stretnme mnoho známich a navštívime veľa známich miest. (keď som behal po pevnosti Severed Hand, zmocnil sa ma hrozne nostalgický pocit :)) )

Isto si pamätáte kúzlo Disintegrate. Veľmi dobré kúzlo, no podarilo sa 2 krát zo 700. Tu je to už trochu inak, ST sa robí ťažšie a ešte aj s pomocou Spell Focus Transmutation sa dajú robiť divy!

Keď som už spomenul Disintegrate, je tu jedna veľmi zábavná stratégia pre postavy lvl 17 a vyššie. Vyčarujte na mága Improved Invisibility a stačí behať po mape a do nepriateľov púštať Finger of Death a Disintegrate. Takto sa dá bez problémov vyčistiť stredná mapa.

Na koncových bossov (Isair a Madae) ani nerozmýšľajte použiť Finger of Death a takéto "na jednu ranu zabíjajúce" kúzla. Ani len nenapíše že sú imúnni.

Pokiaľ sa dá, treba zohnať veci čo dávajú regeneráciu. Značne sa skráti doba odpočinku.

Ak hráte za dobré postavy, treba byť vždy slušný, vypláca sa to.

Paladin vycíti zlú auru nepriateľa. Výsledok= XP navyšše a väčšinou boj.

Nepodceňujte schopnosť Wilderness Lore. Nech má aspoň jedna postava v tejto vlastnosti min. 5 bodov. Zachráni to život.

Pri summonovaní démonov (Fiend, Cacofiend, Gate...)sa presvedčte že máte Protection from Evil

Protection from Evil by ste mali mať vyčarované počas celej návštevy Severed Hand, je plná démonov.

Max hodnota vlastnosti (sila..) je 30

Množstvo penazí ktore dostanete za quest záleží od charismy a od diplomacy

Klerici
(obsah)

(Každý klerik si môže na začiatku vybrať jedno božstvo, ktorému bude slúžiť a ktorého slávu bude hlásať svetu. Tu nájdete prehľad jednotlivých božstiev a špeciálne schopnosti a kúzla, ktoré vaši klerici od týchto božstiev môžu získať. -pozn. Annun)

Ilmater:
Ilmater, nazývaný aj Plačúci Boh, je božstvo utrpenia. Jeho nasledovníci veria, že trpenie za iných a preberanie ich trápení je najväčšia obeta akú môžu vykonať a volajú sa Nosiči bolesti Ilmatera (Painbearers of Ilmater). Dajú sa nájsť všade, kde trpia slabší a kde sú utláčaní. Sú známi za svoju dobrosrdečnosť, láskavosť, ochotu a pre svoju nezlomnú vôľu.

Špeciálne schopnosti:
Pain Touch 1 / deň - dotykom uberie 2 strength a 2 dexterity na 10 kôl
Ilmater's Endurance 1 / deň - constitution + 6 na 1 kolo / level

Kúzla:
1: Endure Elements, Protection From Evil
2: Unfailing Endurance, Aid
3: Magic Circle Against Evil, Cure Serious Wounds
4: Holy Smite, Emotion: Hope
5: Feeblemind, Holy Power
6: Stoneskin, Harm
7: Holy Word, Impervious Sanctity of Mind
8: Symbol of Pain, Holy Aura
9: Horrid Wilting, Summon Monster IX

Lathander:
Lathander, boh rána, je boh začiatkov a znovuzrodenia. Jeho kňazi, ktorí majú titul Ranní páni Lathandera (Morninglords of Lathander). Dajú sa nájsť všade, kde treba znovu začať žiť, napríklad v zničených mestách. Sú známi svojou láskavosťou a optimizmom.

Špeciálne schopnosti:
feat Improved Turning - silnejšie Turn Undead
Lathander's Renewal 1 / deň - vylieči 2x klerikov level HP

Kúzla:
1: Sunscorch, Faerie Fire
2: Lesser Restoration, Bull's Strength
3: Agannazar's Scorcher, Negative Energy Protection
4: Shield of Lathander, Holy Smite
5: Flame Strike, Raise Dead
6: Heal, Fire Storm
7: Greater Restoration, Sunbeam
8: Aura of Vitality, Resurrection
9: Meteor Swarm, Mass Heal

Selûne:
Selûne je často prezývaná aj Mesačná Panna, pre jej spojitosť so striebristým mesiacom, ktorý obieha okolo Faerûnu. Je to bohyňa a strážkyňa prieskumníkov a jej kňazi volaní Strieborné hviezdy Selûny (Silverstars of Selûne) často veľa cestujú a skúmajú nepreskúmané miesta a kraje.

Špeciálne schopnosti:
Selûne's Freedom 1 / deň - Freedom of movement na 1 kolo / level
Moon Shield 1 / deň - +3 spell resistance na 1 kolo / level

Kúzla:
1: Faerie Fire, Sanctuary
2: Moon Motes, Alicorn Lance
3: Moonblade, Protection From Fire
4: Emotion: Rage, Ghost Armor
5: Wall of Moonlight, Undead Ward
6: Antimagic Shell, Divine Shell
7: Planar Binding: Air Elemental, Planar Binding: Water Elemental
8: Planar Binding: Fire Elemental, Planar Binding: Earth Elemental
9: Prismatic Spray, Elemental Legion

Helm:
Helm, známy aj ako Ten s Nespiacim Okom (He of The Unsleeping Eye), je boh strážcov. Jeho služobníci, Dozorcovia (The Watchers) sú prísni a nebezpeční pre zlodejov, klamárov a ostatních podvodníkov. Sú známi pre svoju prísnosť a svoju etiku.

Špeciálne schopnosti:
Helm's Shield 1 / deň - +2 na strength na kolo / level
Helm's Watch 1 / deň - +2 AC na kolo / level

Kúzla:
1: Protection From Evil, Armor of Faith
2: Spell Shield, Hold Person
3: Exaltation, Glyph of Warding
4: Death Ward, Defensive Harmony
5: Greater Command, Dismissal
6: Circle of Blades, Globe of Invulnerability
7: Spiritual Wrath, Impervious Sanctity of Mind
8: Iron Body, Seven Eyes
9: Aegis, Banishment

Oghma:
Oghma, nazývaný aj Pán Vedomostí (Lord of Knowledge), je patrón bardov a je to boh múdrosti. Jeho kňazi, Oghmovi Strážcovia Múdrosti (Oghma Lorekeeper), sa zaujímajú o staré tajomstvá a radi šíria do sveta múdrosť. Sú známi svojou čestnosťou a zvedavosťou.

Špeciálne schopnosti:
Oghma's Knowledge - +1 na identifikáciu
Identify 1 / deň

Kúzla:
1: Identify, Eagle's Splendor
2: Charm Person, See Invisible
3: Find Traps, Dispel Magic
4: Malison, Shout
5: Power Word: Silence, Greater Command
6: Power Word: Stun, Symbol of Fear
7: Great Shout, Symbol of Hopelessness
8: Power Word: Kill, Symbol of Death
9: Executioner's Eyes, Wail of the Banshee

Tempus:
Tempus je pánom bojov a je uznávaný všetkými bojovníkmi na celom Faerûne. Tak ako na celom svete sa dá nájsť boj, tak sa všade dajú nájsť aj Tempusovi Bojoví Strážcovia (Battleguards of Tempus).
Sú známi svojou veľkou odvahou v boji. Pozn.: Tempusa ako prví uctievali severské barbarské kmene a volali ho Tempos.

Špeciálne schopnosti:
Automaticky dostane feat Martial Weapon Axe a Weapon Focus Axe
Tempus' Strength 1 / deň - +6 strength za level

Kúzla:
1: Magic Stone, Bless
2: Draw Upon Holy Might, Chant
3: Prayer, Animate Dead
4: Blood Rage, Recitation
5: Champion's Strength, Chaotic Commands
6: Circle of Blades, Spiritual Wrath
7: Power Word: Blind, Summon Monster VII
8: Power Word: Stun, Summon Monster VIII
9: Power Word: Kill, Summon Monster IX

Bane:
Je známy aj ako Čierna Ruka (Black Hand), je to boh krutosti a tyranie. Jeho služobníci, Páni Strachu (Dreadmasters of Bane), sa dajú nájsť všade, kde silnejší utláčajú slabších a kde sa týra. Sú známi svojou krutosťou a radosťou keď môžu s niekým manipulovať.

Špeciálne schopnosti:
Tyrant's Dictum - všetky Saving Throws proti ich kúzlam sú -1
+1 na Bluff, Diplomacy, a Intimidate

Kúzla:
1: Command, Bane
2: Silence, Horror
3: Dire Charm, Rigid Thinking
4: Cloak of Fear, Emotion: Despair
5: Greater Command, Domination
6: Power Word: Silence, Feeblemind
7: Suffocate, Gate
8: Flaying, Power Word: Blind
9: Mass Dominate, Summon Monster IX

Mask:
Mask, prezývaný aj Pán Tieňov (Lord of Shadows), boh zlodejov a všetkého skrytého, má svojich služobníkov ktorí sa volaju Demarchovia (Demarch of Mask), v službách zlodejských bánd, kde pôsobia ako poradcovia alebo liečitelia.

Špeciálne schopnosti:
Blind-Fight feat
+1 bonus na Hide, Move Silently, a Pick Pockets

Kúzla:
1: Minor Mirror Image, Sleep
2: Blindness, Blur
3: Mirror Image, Invisibility Sphere
4: Emotion: Despair, Improved Invisibility
5: Shadow Monsters, Unholy Blight
6: Greater Shadow Conjuration, Phantom Blade
7: Shades, Soul Eater
8: Mass Invisibility, Blasphemy
9: Black Blade of Disaster, Executiorer's Eyes

Talos:
Ničiteľ (The Destroyer) je pánom ničenia, bleskov a búrok, je postrachom Rangerov a Druidov a skazu šíri cez svojich zlých klerikov, Pánov búrok (Stormlords). Tí terorizujú jednoduchý ľud a farmárov, aby sa pridali k nim pod hrozbou skazy. Sú známi svojim terorizmom a nenávisťou.

Špeciálne schopnosti:
+5 Electrical Resistance
Destructive Blow 1 / deň +2 bonus na kolo / level

Kúzla:
1: Shocking Grasp, Doom
2: Death Armor, Gedlee's Electric Loop
3: Storm Shell, Lightning Bolt
4: Protection From Electricity, Static Charge
5: Slay Living, Ball Lightning
6: Whirlwind, Chain Lightning
7: Tremor, Destruction
8: Fire Storm, Acid Storm
9: Wail of the Banshee, Horrid Wilting

Prehľad všetkých subquestov
(obsah)

Prológ

Targos Docks
  • Dones liečiaci nápoj Reigovi: 400 xp
  • Použi tvoje liečiace schopnosti na vyliečenie Reiga: 300 xp
  • Povedz Broganovi, že žoldáci Iron Collar nepríde: 300 xp
  • Vyhraj nad Guthewulfom pijanskú hru: 300 xp
  • Presvedč Brogana, aby ťa vpustil do skladu vybiť goblinov: 300 xp
  • Vyčistenie skladu od Goblinov pre Brogana: 400 xp
  • Povedz Hedronovi, že jeho matka je v bezpečí: 300 xp
  • Zabi všetkých goblinov v dokoch: 1350 xp
  • Dones mŕtvu mačku Loki Firthe a povedz jej ako umrela: 300 xp
Targos
  • Oprav žeriav pre Lumbara Grundwalla: 300 xp
  • Identifikuj Cahl-Hyredovu fľašku: 400 xp
  • Vyžeň ducha z hostinca Weeping Widow: 400 xp
  • Upokoj ducha z Weeping Widow: 400 xp
  • Povedz Cahl-Hyredovi, že duch odišiel: 600 xp
  • Odhaľ Phaena ako zradcu: 300 xp
  • Prinúť Phaena, aby odhalil meno jeho pána: 400 xp
  • Povedz Elytharre, že Phaen je zradca: 300 xp
  • Povedz Elytharre, že Phaen je zradca a povedz kto mu šéfuje: 600 xp
  • Prebuď Valin z jeho vízií: 300 xp
  • Povedz Elytharre že Valin je v poriadku: 300 xp
  • Získaj Veirine slzy: 400 xp
  • Ukáž Garrunderov list Denhamovi Fisherovi: 300 xp
  • Odhaľ Garrundera ako doppelgangera - špióna: 300 xp
Palisáda
  • Pomôž vytrénovať nováčikov pri Weapon Instructorovi : 450 xp
  • Inšpiruj nováčikov pre Drill Sergeanta: 450 xp
  • Vyčaruj Bless na nováčikov pri Drill Sergeantovi: 450 xp
  • Presvedč Cauldera nech ti dovolí pomôcť ti: 450 xp
  • Nájdi kladivo pre Cauldera a pomôž mu opraviť katapult: 450 xp
  • Dones Nilesovi fľašu vína: 450 xp
  • Zakáž Nilesovi piť počas hliadky: 600 xp
  • Oklam Tabarda Mooncalfa, aby nechal štít bez dozoru : 450 xp
  • Hlás sa u Shawforda poto ako pomôžeš Olapovi: 600 xp
  • Presvedč Deirdru nech doručí 300 šípov do Palisády: 600 xp
  • Zožeň šípy pre Isherwooda: 600 xp
  • Odhaľ Koluhmove pokusy oklamať Cahl-Hyreda: 450 xp
  • Dones Koluhmove záznamy goblina (nepreložené): 450 xp
  • Prelož zopár gobliních táranín: 450 xp
  • Prelož veľa gobliních táranín: 600 xp
  • Prelož kompletnú správu: 900 xp
  • Dones Shawfordovi informácie od goblina (nepreložené): 450 xp
  • Dones Shawfordovi informácie od goblina (preložené): 900 xp
  • Presvedč Iron Collar nech prídu k hradbám: 600 xp
  • Zabi Iron Collar žolďákov: 450 xp
  • Presvedč Iron Collar žolďákov, nech sa hlásia u Shawforda: 900 xp
  • Nechaj na Iron Collar doľahnúť zákon: 450 xp
  • Informuj Shawforda, že si vybavil Iron Collar problém: 450 xp
  • Poraz goblinov v Targose: 900 xp

Chapter I

Shaengarnská Rieka

  • Osloboď Deretha Springsonga: 750 xp
  • Zabi orkov pri Derethovom dome: 500 xp
  • Nájdi cestu k Shaengarnskému brodu: 500 xp
  • Zachráň Sabrinu Fairwynd: 500xp
  • Zisti o zálohe a výhľadni orkov od Sabriny: 375 xp
  • Ponúkni Sabrine eskortu domov: 375 xp
  • Zájdi za Derethom aby si sa uistil, že Sabrina Fairwynd došla domov: 375 xp
  • Nájdi spôsob ako odstrániť drevá: 450 xp
  • Nájdi spôsob ako odstrániť kameň: 450 xp
  • Oznám Derethovi že si zničil hať: 375 xp
Drevorubačská dedina
  • Osloboď dedinčanov: 750 xp
  • Oznám Kaitlin Silvertongue že si oslobodil dedinčanov: 900 xp
  • Zabi Toraka : 750 xp
  • Oznám Kaitlin Silvertongue že si zabil Toraka: 900 xp
  • Zisti si cestu k Shaengarnskému brodu: 375 xp
  • Zisti cestu k hati: 375 xp
  • Popros Emmu Moonblade nech privolá Shaengarnského Druida: 450 xp
  • Prijmi od Emmy odmenu za nájdenie Moonblade: 750 xp
  • Odmietni od Emmy odmenu za nájdenie Moonblade: 1050 xp
  • Zisti aké má Vrek Vileclaw plány: 375 xp
Shaengarnský Brod
  • Znič hať na Shaengarnskej rieke: 750 xp
  • Znemožni Xuki aby ťa zdržala: 525 xp
  • Pokús sa s Xuki uzavrieť dohodu: 700 xp
  • Odhaľ Xukinu lesť a pokračuj v útoku: 1050 xp
  • Zaisti zničený most: 525 xp
  • Zabráň zničeniu poškodeného mosta: 1050 xp
  • Zabráň zničeniu mostu: 1575 xp
  • Oznám Ulbrecovi o vyčistení mostu od goblinov: 1050 xp
Brána k pevnosti hordy
  • Vylieč Enneliu: 525 xp
Goblinie jaskyne, prvá časť
  • Dones Pondmukovi pavúka: 700 xp
  • Dones viacej pavúkov Pondmukovi: 1050 xp
  • Dones mu ešte jedného pavúka: 525 xp
  • Dones Pondmuk veľa pavúkov: 525 xp
  • Dones Pondmuk kráľovnú pavúkov: 1575 xp
  • Použi heslo od Pondmuka na získanie prístupu do jaskyne: 525 xp
  • Presvedč Vunarga nech ide aj so svojim klanom domov: 1050 xp
  • Dostaň sa ďalej do Gobliních jaskýň, vedia o tebe len 3 tábory: 525 xp
  • Dostaň sa ďalej do Gobliních jaskýň, vedia o tebe len 2 tábory: 700 xp
  • Dostaň sa ďalej do Gobliních jaskýň, vedia o tebe len 1 tábor: 1050 xp
  • Dostaň sa ďalej do Gobliních jaskýň, nevie o tebe žiaden tábor: 1575 xp
Goblinie jaskyne, druhá časť
  • Donúť Yquog odísť: 1500 xp
  • Vráť Yquogovi správu: 1400 xp
  • Vráť rukavice Krunturovi: 2100 xp
  • Vráť rukavice Krunturovi, Yquog je nažive: 3150 xp
  • Objav vzťah medzi goblinmi a démonmi: 1400 xp
Pevnosť Hordy
  • Oznám Ennellii, že ste zachránili Brastona: 2100 xp
  • Oznám Ulbrecovi, že goblini tu skončili: 2100 xp

Chapter II

Miesto havárie

  • Prebuď Oswalda z tranzu: 1900 xp
  • Zastav chrobáky, čo útočia na loď: 1900 xp
  • Nájdi výbavu z lode ktorú pokradli chrobáky: 1425 xp
  • Nájdi pascu položenú Aurilitmi: 400 xp
  • Nájdi prísady do Oswaldovho kúzla: 4275 xp
  • Odhaľ Beodaewn ako vlkolaka: 1900 xp
  • Uplať Goubliku aby Fomorskí Obri neútočili: 1900 xp
  • Prinúť Goubliku aby zastavil útoky na Kapitána Yursta: 1900 xp
  • Zabráň ukameňovaniu Kaptána Yursta : 4275 xp
  • Daj Yurstovi vypiť liečiaci nápoj: 525 xp
  • Daj Yurstovi vypiť výbušnú fľašku: 525 xp
  • Zastav Yurstove krvácanie Periaptom of Wound Closure: 1900 xp
  • Zabi Goubliku pre Illium Ar'Ghrenoira: 1900 xp
  • Zastraš Goubliku pre Illium Ar'Ghrenoira: 2850 xp
  • Presvedč Illium Ar'Ghrenoira aby na Goubliku nezaútočil: 4275 xp
Stena Ľadu
  • Nájdi spôsob ako otvoriť dvere v ľadovci: 2100 xp
  • Nauč remorhaza útočiť: 2100 xp
  • Nauč remorhaza strážiť: 2100 xp
  • Nauč remorhaza nasledovať: 2100 xp
  • Nauč remorhaza kopať: 2100 xp
  • Zachráň Zacka Boosenburryho z remorhaza: 3150 xp
  • Nájdi Zackovho pavúka Aochu: 4725 xp
  • Znič blokádu ľadu a snehu: 4725 xp
  • Daj Zackovi veľmi veľa informácií o Ľadovom Chráme: 3150 xp
  • Daj Zackovi veľa informácií o Ľadovom Chráme: 3150 xp
  • Daj Zackovi dosť informácií o Ľadovom Chráme: 2100 xp
  • Daj Zackovi nejaké informácie o Ľadovom Chráme: 1575 xp
  • Daj Garradunov list Ingrathovi Marinerovi: 525 xp
  • Doruč zapascovaný list Ingrathovi Marinerovi: 525 xp
Ľadový Chrám prvé poschodie
  • Zisti, že Auriliti sa postarali o Oswaldovu haváriu: 1425 xp
  • Zisti že Auriliti vytvorili tento ľadovec: 1425 xp
  • Zisti prečo sa ľadovec obnovuje: 1575 xp
  • Osloboď väzňa: 1575 xp
  • Osloboď Nathaniela jeho cely: 2100 xp
  • Oznám Nathanielovi.že si zabil tri kňažky a Caged Fury: 4725 xp
  • Vráť Bag of Holding Nathanielovi: 2300 xp
  • Vráť Ring of the Ram Nathanielovi: 2300 xp
  • Daj Nathanielovi komponenty na opravu Oswaldovej lode: 1425 xp
  • Osloboď Xhaana a abishaiov: 4725 xp
Ľadový Chrám druhé poschodie
  • Obdrž od Nickademusa osvietenie: 5175 xp
  • Presvedč Caged Fury nech opustí oltár Auril: 4725 xp
  • Prinúť Caged Fury nech opustí oltár Auril: 4725 xp
  • Vypuď Caged Fury z oltára Auril: 4725 xp

Chapter III

The Wandering Village

  • Pomôž Pairi lepšie pochopiť jej kúzelnícke schopnosti: 1575 xp
  • Daj Jarimu vlčiu kožu na svadobný dar: 1575 xp
  • Zabi Limhu a zachráň deti z dediny: 2100 xp
  • Ukľudni barrow wighta piesňou o jeho živote: ???
  • Oznám Tahvovi že si vyriešil problém s barrow wightom: 2100 xp
  • Dožič Kyostiho douchovi odpočinok: 2100 xp
  • Dones pozostatky mŕtvych z Fell Woodu Suome: 1575 xp
  • Oznám Suome splnenie jej poslednej požiadavky: 3150 xp
Fell Wood
  • Nájdi cestu k Dryáde Carynare : 3150 xp
  • Nájdi cestu ku Kamennému Kruhu: 3150 xp
  • Nájdi cestu do samého srdca Fell Woodu: 3150 xp
  • Oznám duchovi Lovca, že mŕtvy z Fell Woodu už odpočívajú: 1575 xp
  • Zabi Dark Treantov: 2100 xp
Studené Močiare a Ľadové Jazero
  • Otvor barbarskú Kamennú Bránu: 2100 xp
  • Dones Venle nejakú Frostrose: 1575 xp
The River Caves
  • Pomôž Draguovi Ironbreakerovi s dizajnom Doom Bolteru: 1725 xp
  • Vyzabíjaj všetky príšery v jaskyniach pre Baruda Barzama: 1725 xp
  • Vyzabíjaj všetkých mníchov v kláštore pre Baruda Barzama: 2300 xp

Chapter IV

Kláštor Black Raven

  • Vráť Noninovi prsteň: 3900 xp
  • Pomôž Sersa sa zlepšiť v boji: 2925 xp
  • Odstráň zlú Aruma Blane z moci pre Salisama: 2925 xp
  • Staň sa majstrom v Komore Kameňa: 2300 xp
  • Staň sa majstrom v Komore Tieňa: 2300 xp
  • Staň sa majstrom v Komore Mágie: 2300 xp
  • Staň sa majstrom v Komore Času: 2300 xp
  • Staň sa majstrom v Komore Piesku: 2300 xp
  • Staň sa majstrom v Komore Pavučín: 2300 xp
  • Staň sa majstrom v Komore Boja: 2300 xp
  • Staň sa majstrom v Komore Ohňa: 2300 xp
  • Staň sa majstrom v Osmich Komorách: 3900 xp
The Underdark
  • Vráť Oinchack'Olpovi Modrý Kameň: 3900 xp
  • Odmietni Oinchack'Olpovi vrátiť Modrý Kameň: 3900 xp
  • Znič Viciscameru Malavona Despanu: 5850 xp
  • Presvedč Ginafae Despana aby sa vrátila k bratovi: 3900 xp
Citadela Z'hinda
  • Zastraš Mind Flayera ktorý stráži východ na povrch: 225 xp

Chapter V Kuldahar
  • Oklam Hierephusa nech ti povie plány s Kuldaharom: 1200 xp
  • Oklam Hierephusa aby sa dal na útek: 1200 xp
  • Ulož Matku Egeniu k odpočinku: 1600 xp
  • Zisti slabé miesta Isaira a Madae od Matky Egenie: 1600 xp
  • Zisti, čo nás očakáva v budúcnosti od Matky Egenie: 1600 xp
  • Oznám Nathanielovi, že si uložil ducha Matky Egenie k odpočinku: 1200 xp
  • Osloboď elementála v Orrickovej veži: 1200 xp
  • Oznám Conlanovi že Sheemish je v poriadku: 1200 xp
  • Daj Gerbashovi liečiaci nápoj: 1200 xp
  • Vylieč Gerbasha mágiou: 1200 xp
  • Získaj pre Jermsyho kľúč od strážnice: 1200 xp
  • Zabi Hierephusa, kňaza Bane: 1200 xp
  • Vysväť Ilmaterovký cintorín pre tvojho boha: 1200 xp
  • Oznám Jermsymu, že Hierephus a jeho vojaci sú porazení: 2400 xp
  • Očisti údolie Kuldaharu od síl zla: 2400 xp
  • Pošli Stratených nasledovníkov na ich druhý odpočinok: 5850 xp
Hadí Chrám
  • Pokús sa zastaviť Yuan-Ti mierovou cestou: 2400 xp
  • Poraz Ashru v dueli: 1200 xp
  • Poraz Imhatriho v dueli: 1200 xp
  • Oklam kúzelníka Coiled Cabalu nech odhalí dôležité informácie: 1200 xp
  • Oklam Viper's Fang vraha nech odhalí dôležité informácie: 1200 xp
  • Zastav Yuan-Ti vyzabíjaním všetkých v chráme: 1600 xp
  • Privolaj Strážcu: 2400 xp
  • Zabi Strážcu a zatvor tak portál do Kuldaharu: 1600 xp
  • Zastav Yuan-Ti zabitím Strážcu: 2400 xp
Dragon's Eye
  • Otvor dvere do väzenia použitím páky na mučiacom nástroji: 2600 xp
  • Nájdi pozostatky Mandala Grayea: 1600 xp
  • Dokonči Mandalov Grayeov histachii nápoj: 3600 xp
Polia Masakru
  • Zaisti pomoc pre Gorga a jeho orkov: 2600 xp
  • Osloboď uväznených elfov: 2600 xp
  • Neochotne osloboď uväznených elfov: 1950 xp
  • Nájdi Saravona D'Frayna a zisti o jeho plánoch vysvätiť polia: 1950 xp
  • Zabi M'Darfeina pre Kratuuka: 3900 xp
  • Očisti Vodopád a Polia Masakru: 3900 xp

Chapter VI

Príchod do Severed Hand

  • Ledva si vykecaj cestu do veže: 750 xp
  • Vykecaj si cestu cez Poručíčku, zisti o Preukaze Delegáta: 1500 xp
  • Zisti že v Severed Hand je Minister Udalostí: 750 xp
  • Zisti od Jerreho Stoha o nesmrteľných démonoch: 750 xp
  • Zisti účel démona od Glabrezu Guarda: 750 xp
  • Potvrď si nesmrteľnosť démona Glabrezu Guarda: 750 xp
  • Zisti od Xaviera Torsenda kto je zodpovedný za vojnu: 750 xp
  • Zisti od Xaviera Torsenda o uväznenom vyslancovi: 750 xp
  • Získaj preukaz delegáta: 750 xp
  • Presvedč Xaviera Torsenda aby rezignoval: 750 xp
Základňa Severed Hand
  • Dones Yshe pozmenené plány: 1000 xp
  • Vylúšti záhadu smrti Zaema Astyra: 1500 xp
  • Usvedč vraha Zaema Astyra: 750 xp
  • Ukľudni Jaebrillu: 1000 xp
  • Ukľudni Kava: 1000 xp
  • Nájdi príšeru zmienenú v denníku Zaema Astyra: 1000 xp
  • Informuj Zaema o Cedrin Zilovej smrti: 750 xp
  • Nájdi zlodeja jedla a ukonči krádeže: 1000 xp
  • Nájdi zdroj jedla pre hladujúcu príšeru: 1000 xp
  • Zaisti jedlo pre otrokov: 1000 xp
  • Zaisti jedlo pre otrokov mierovou cestou: 1500 xp
  • Ohúr démona Yxbudur'zmutkimdua: 1500 xp
  • Nájdi pre Vylu spôsob ako by sa mohla vyliečiť: 1000 xp
  • Informuj Roga Thulca o Vyluinom vyliečení: 1500 xp
  • Staň sa nečakanou súčasťou testu: 750 xp
  • Daj riešenie portálu Vese Nejjovi: 1000 xp
  • Zisti tajomstvo nesmrteľnosti démona od Hatemastera Drothana: 750 xp
  • Pokús sa zbaviť svet zbytočných informácií Ubchug Babblemuga: 750 xp
  • Zisti niečo, čo Ubchug Babblemug nevie: 1500 xp
  • Odstráň hrozbu z barákov: 1500 xp
  • Odstráň hrozbu z barákov otrávením ich jedla: 1500 xp
Kúzelnícka veža
  • Varuj Orricka pred Vese Nejj: 750 xp
  • Priznaj pred Orrickom svoje činy: 750 xp
  • Zisti ako poslať Puddyho Talltalea domov: 750 xp
  • Zisti o žiarivom bazéne: 750 xp
  • Zisti o úpadku Severed Hand: 750 xp
  • Zisti o kňazovi, ktorý vie ako zničiť Guľu Esencií: 750 xp
Bojová veža
  • Osloboď Puddyho Talltalea: 3300 xp
  • Nájdi bezpečnú cestu pre Puddyha Talltalea: 4950 xp
  • Daj Ormisovi protijed: 1500 xp
  • Oznám Toralovi Sornovi o dokončení Ilmaterovhoo rituálu: 750 xp
Veža klerikov
  • Znervózňuj Yquoga s nepeknými príbehmi: 1000 xp
  • Znervózňuj Yquoga s prekliatym talizmanom a zlou hračkou: 1000 xp
  • Znervózňuj Yquoga s mŕtvou mačkou a/alebo mŕtvymi spoločníkmi: 1000 xp
  • Znervózňuj Yquoga s mŕtvymi vecami kým neujde v strachu: 2250 xp
  • Nájdi Tyrana Brutaia Mar: 1500 xp
Dôstojnícka veža
  • Získaj kľúče kapitána Pudu: 1500 xp
Ilmaterov rituál
  • Nájdi Tears of Suffering: 750 xp
  • Priprav všetky potrebné veci pre rituál: 4950 xp
  • Spoj sa s Iyachtu Xvim zabitím kňaza Ilmatera: 3300 xp
  • Zabi pre Iyachtu Xvim desať nevinných: 2475 xp
  • Úspešne vykonaj Ilmaterov Vysväcovací rituál: 7425 xp
  • Vyčisti Žiarivé jazierko: 750 xp
  • Znič Guľu Esencií: 1500 xp
  • Osloboď otrokov: 1500 xp
Posledný súboj
  • Zisti o vyslancoch od Cabala Dragonkina: 750 xp
  • Získaj kľúče kapitána Pudu: 1500 xp
  • Nájdi Isair a Madae: 2250 xp
  • Poraz Isair, Madae a Légiu Chiméry: 7425 xp


Avarine Decanter
(obsah)

Avarine Decanter je taká srandovná vecička, ale na to aby ste ju mohli mať,treba mať Collectors Edition IWD, Anventurer Pack, alebo jednoducho podvodom zapnutú konzolu a do nej napísať:

ctrlaltdelete:setglobal("IWD2_BONUS_PACK","GLOBAL",1)

Potom navštívte Nyma vo Wandering Village (Chapter III),alebo obchodníka v Kuldahare. Medzi vecami na predaj budú mať fľašku ginu, teda vlastne ginovu fľašku, za vynikajúcu cenu, len 6000 zlatých!! Gin v nej sa volá Bashshar al Rachid a splní ti tri želania typu identifikácie vecí, liečenia a predaja vecí. Jeho inventár sa zmení 3x za hru. Keď bude priemerný lvl postáv 1, potom 10 - lepšie veci a nakoniec lvl 14 - tu už budú srandy ako Boots of Speed, alebo Gauntlets of Weapon Expertise a podobne. Ale keď použiješ jeho služby tretí krát, privolá na teba jeho služobníkov, nech ťa zabijú a väčšinou sa im to podarí.

Alebo môžeš gina oslobodiť. Ale keď to spravíš hneď, t.j. ani raz nevyužiješ jeho služby, dostaneš celkom peknú odmenu, a to: Brazen Bands (NEmagická vec, čo pridáva +5 na AC, super!), Cloak of Protection +1 a Star Saphire, čo nie je na zahodenie.

 Vyhľadávanie

 Posledné komentáre

Fórum žije! (s básní nijak nesouvisející výkřik)
(Ayaki, 17.03.16 19:49)

Dúha
(Weerty, 23.12.13 13:24)

Všem milencům
(Anonymous, 14.12.13 21:03)

Cudzinec
(Anonymous, 02.12.13 11:06)

 Kalendár

marec 2024
PUSŠPSN
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Úplný prehľad

Pridať akciu

 Partneri

FantáziaDark ElfSpoločenské hryOZ MastodontSrdce ErineluSteampunk.deever.cz - co uvízlo v soukolíSFF.czKion - nový svet pre DrD