Veľké hostincovské stretko 2005

Článok zverejnený 12.07.2005, autor: Annun (hostinsky[zavinac]annun.sk)

Toto je krátky zápis udalostí, ktoré sa odohrali tento rok v Slovenskom raji na už druhom ročníku Veľkého hostincovského stretka. Stretko sa odohralo v poloprázdnom kempingu na Čingove, od ôsmeho do desiateho júla. Zúčastnilo sa ho vcelku veľké množstvo podivných indivíduí navštevujúcich tieto tu stránky a počas necelých troch dní bolo vďaka nim postavených mnoho metaforických mostov, spálených mnoho nevinných vetiev stromov a uštrikovaný nejeden steh.

Vskutku, vskutku.

Košické ľudkyPôvodne som plánoval spísať túto reportáž v pôvodnom duchu, ako tú z minulého roka, no potom, čo som si pozrel zoznam zúčastnených a spísal si rýchle poznámky o tom, čo všetko sa dialo, pochopil som, že by to bolo príliš veľa práce a hlavne príliš veľa strán textu. Na druhú stranu mi ale bolo ľúto nespomenúť niektoré momenty, ktoré vtisli mnohým z nás počas pobytu na Čingove do oka slzu dojatia, škodoradosti, či rozvíjajúcej sa infekcie sietnice.

A tak teda, bez ďalších nudných rečí, vám ponúkam skrátenou denníkovou formou zápis toho, čo bolo.

Deň prvý:
Open gaming- stretnutie v Košiciach na vlakovej stanici v skorých ranných hodinách. Som spotený, mierne dýchavičný a môj vak váži tonu. Preklínam rozhodnutie ťahať so sebou všetok ten Magic.
- cesta vlakom do Spišskej Novej Vsi v spoločnosti desiatich ďalších Košičanov prebehla v poriadku a bez úrazu. Vyvíjam si citový vzťah ku svojej fľaške minerálky.
- Spišská. Dávame si kofolu a potom autobusom odchádzame na Čingov. Šofér je natoľko milý človek, že nám po mojej prosbe zastavuje čo najbližšie k odbočke na kemp. Kiežby takých bolo viac.
- po desiatich minútach chôdze ku recepcii sa cítim vskutku sviežo.
- recepčná je mladá, milá a celkom pohľadná, čo kvitujem. Vybavujem ubytovanie a následne sa všetci vybaľujú a stavajú stany.
- Lukáš a Julka zaliezajú do stanu a odmietajú vyliezť, čo spôsobuje rôzne humorné reakcie u zvyšku osadenstva.
- z nudy sa vydávame na výlet na Tomášovský výhľad. Mišo určuje pekelné tempo. Lesom sa ozýva zúfale funenie. Na samotnej skale sa fotíme, výhľadujeme (upozornenie! Také slovo neexistuje!) a potom sa značne pomalším krokom vraciame späť na základňu.
- Dalcor mi nevyberaným spôsobom dáva najavo, že Česi a Nightfall dorazili a čakajú na nás.
- po príchode a zvítaní nám Dalibor oznamuje, že Morwen aj Wolf zrušili svoju účasť. Po líci mi steká osamelá slza sklamania a krivdy.
- časť z nás podniká prieskumný výlet do miestnej reštaurácie. Zisťujeme, že polovicu vecí z menu nemajú a že neberú náš typ stravných lístkov. Po líci mi steká osamelá slza sklamania a krivdy. Znova.
- odnášam milej recepčnej zoznam ľudí ubytovaných v chatke. Je to príjemné.
Princezná- Dalcor oznamuje, že má gril, no nemá žrádlo. Balíme teda Vinca a odchádzame do Spiškej hľadať Hypernovu. Zároveň mi odtiaľ volá Galthea, tak sa rozhodujeme, že ju a Selara tam vyzdvihneme a zvezieme do kempu.
- sme stratení. V meste odbočujeme chaoticky, autom sa nesú české nadávky a dobrá nálada Slovákov, ktorí nemusia platiť za benzín. Nakoniec nás Vinco naviguje niekam za Hornád, odkiaľ vidíme na druhom konci mesta ten prekliaty žltý obchodný dom.
- nakupujeme, na autobusovej stanici nachádzame Galtheu s veľkým vakom a Selara s detskou tvárou a odvážame ich do kempu.

- dejú sa všelijaké veselé veci (rozumej: nepamätám si, čo sa dialo)
- prichádza Alef0, turisticky odetý, s dobrou náladou a nadšením.
- všelijaké veselé veci dva.
- Finrod si záhadným spôsobom zarezáva hlboko do prostredníka ľavej ruky a krv strieka po celej kúpeľni (berte s rezervou). Pohotovo ho ošetrujem a mierne ľutujem, že nik humorným spôsobom neomdlel pri pohľade na krv.
- začína ma nechutným spôsobom bolieť hlava. Po pár hodinách to vzdávam a odchádzam si ľahnúť.
- po krátkom spánku a nejakej tej tabletke schádzam medzi ľudí práve včas na to, aby som si pochutnal na Dalcorom grilovanom kurčati
Ľudky pri ohni- organizujem MtG draft zo svojej krabice kariet. Účastní sa deväť ľudí. Po niekoľkých kolách bojov sa víťazom stáva Silverbow, nasledovaný Nightfallom a Dalcorom. Po líci mi steká slza sklamania.
- vonku spolu s Mišom zapaľujem oheň. Ostatní už celkom klasicky ležérne postávajú okolo a kibicujú
- rôzne reči okolo ohňa. Príjemná atmosféra.
- v neskorých nočných hodinách odchádzam spať. Dalcora nepočuť. Je to príjemné.

Deň druhý

Finrod- vstávam. Vonku je zamračené ešte viac, ako na mojej rannej tvári. Je deväť hodín a vonku sa už ozýva čulý džavot. Zväčša sa komentuje fakt, že hlavný šéfovia ešte chrnia.
- Po raňajkách rozhodujem, že Finroda treba zaviesť do Spišskej a nechať ho zašiť, lebo sa mi nepáči, ako z neho v nepozorovaných momentoch strieka kade – tade krv. Finrod váhavo súhlasí. Dalcor sa ochotne ponúkne ako odvoz a ako vždy sa k nám tiež pridáva večne chlpatý Vinco.
- ostatní sa vydávajú na túru na Soviu skalu, ktorú organizuje Alef0.
- my znova trošku blúdime po meste, no nakoniec Finroda úspešne nechávame zašiť a odchádzame ešte niečo nakúpiť do Hypernovy
- po návrate na Čingov sa dozvedáme, že výprava na Soviu skalu zmokla a mala mierne problémy so Silverbowom. Ako sa vyjadril Aldebaran: „Áále, cestou hore tam boli taká šialené stupáky a popadané stromy a tak...a jemu prišlo zrazu zle, zatočila sa mu hlava, bolelo ho koleno, čo ma dodrbané ešte z hokeja a vyzeralo to tak, že pôjde dole aj s Alefom... Ale potom ako správny pionier vstal a pokračoval, i došiel na Soviu skalu.“
- odchádzame na obed do stále rovnako zle zásobenej reštaurácie. Až na Čechov si všetci zúčastnení dávajú halušky, čo sa následne ukáže ako zlý nápad (a to tých smradov samozrejme adekvátne pobaví). Rozprávajú sa vtipy a panuje dobrá nálada.
Dalcor a Alef0- poobede sa pomaly začína toľko sľubovaný „open gaming“ DnD. Všetkým farbisto opisujem svoju postavu Holy cleric of Lathander +3 of dragonslaying, čo sa stretáva s protichodnými reakciami (väčšina ľudí si anglické slovo „holy“ vysvetľuje ako „sporo odetý“). Následne počas celej hry usilovne stvárňujem svojho nemého elfského barbara / zlodeja. V pamäti mi okrem mojej skvelej hry utkvel ešte Nightfall ako Trpaslík, Ktorého Nik Nechcel Vyliečiť (tm), Finrodova paladinka, do ktorej som sa zúrivo zamiloval, môj tlmočník, trpasličí bard Aldebaran so svojim svetelným mečom a samozrejme Hostinec U starého elfa, obývaný ghoulom Annunom a nemŕtvou Nage a Galtheou. Hru prerušujeme po tom, čo časť skupinky vedená mojim nemým zlodejom padá do diery plnej ostrých bodcov a akosi sa k nej už nevraciame. Osobne ma to teší, keďže na ostré bodce mám alergiu. Robia sa mi po nich na tele diery.
- po nejakom tom jedle sa ma Eva veselo snaží udusiť v jej spacáku, zatiaľ čo ja sa na nej pokúšam veselo spáchať vraždu tupý predmetom (vankúšom).
- Mišo zatiaľ vonku na daždi zapaľuje a následne udržuje oheň.
- vo vnútri sa rozprúdila živá debata na tému „minulosť, súčasnosť a budúcnosť Hostinca“. Padá veľa zaujímavých názorov a mnoho ľudí sa „zapáli pre vec“.
- potom, čo sa niektorí zapália úplne besným plameňom si spokojne šúcham ruky a odchádzam s Galtheou stratiť sa do tmy.
- zažívam najbláznivejší výlet tohto roku, keď spolu s princeznou v noci vedieme debaty na témy ako svetlušky, ufóni, chodenie po vode, premokavé stany, cikanie a ornitológia. Nechýba taktiež behanie po prázdnom parkovisku s voľne vlajúcou šatkou, strašidelný výlet do temného lesa a veselé pokrikovanie na okoloidúce autá. Z prechádzky sa vraciame unavení, ale v dobrej nálade.
Ľudky- v chatke sa preberá zbrojný priemysel. Bez slova preto odchádzam vonku ku ohňu.
- oheň hnusne čmudí, preto sa vraciam do chatky a navrhujem hru Mafia.
- Mafia sa po chvíľke neúspešného vyjednávania o pohodlné kreslá hrá predsa len vonku. Trvá až do hlbokej noci a okrem iného je počas nej opakovane obesený celkom nevinný Saimon, Silverbow prezentuje svetu svoj úžasný pohľad do „Annunovej hlavy“, Vinco v sebe zhmotní najneschopnejšieho policajta roku, Julka zase najnenápadnejšieho hráča roku a všetci hráči dohromady predvedú niekoľko naozaj rýchlych hier.
- okolo tretej hodiny nočnej sa Mafia končí a unavené ľudky odchádzajú spať.

Deň tretí:

Nage- zobúdzam sa po pár hodinách spánku a zvonku ma znova víta veselý hovor ostatných.
- konzumujem a umývam sa.
- panuje jasná atmosféra lúčenia. Ľudia postávajú a posedávajú, ticho sa zhovárajú a nenápadne sa balia. Výnimku tvoria len Česi a Nightfall, ktorí sa balia celkom nápadne.
- okolo desiatej táto trojica odchádza, čo je sprevádzané pohľadmi plnými sĺz, tragickým mávaním a občas tichým radostným pokrikom.
- postupne sa aj ostatní začínajú baliť nápadnejšie. Na stole pred chatkou sa utvára zbierka neskonzumovaného jedla, ktorá následne slúži ako všestranný zdroj zábavy. Koná sa uhorkový šerm, kolky s konzervami, stavajú sa rôzne veže a zátišia, ohovárajú sa tí z nás, ktorí pri tom všetkom nie sú prítomní.
- v chatke zatiaľ panuje pokoj a kľud.
- odchádzam pozrieť sympatickú recepčnú, ktorá následne chatku skontroluje, prevezme od nás ako dar tašku prebytočných potravín a smutne sleduje, ako odchádzame.
Saimon- zisťujem, že môj modrý klobúk nik nemá, nik ho nevidel a nik nevie, kde by tak mohol byť. Som zdrvený a po líci mi steká slza od vetra.
- odchádzame autobusom. V Spišskej sa lúčime s nekošičanmi a následne kvôli hot-dogom s Vincom skoro zmeškáme vlak domov.
- Košice. Prší tu, celkom v zhode s tradíciou hostincovských stretiek.
- krátkou rečou („Majte sa!“) ukončujem tohtoročné stretko a poberám sa domov. Vlasy mi pomaly moknú, ulice sa lesknú v zapadajúcom slnku a mne neostáva iné, než si nostalgicky povzdychnúť. Dobre bolo.

Menný zoznam účastníkov

Selar (Matej)
Silverbow (Peter)
Vinco (Vincik :) )

Za fotky Galthey a Nage ďakujem Mikhaelovi.

Vyhľadávanie

Posledné komentáre

Fórum žije! (s básní nijak nesouvisející výkřik)
(Ayaki, 17.03.16 19:49)

Úplný prehľad

Pridať akciu

Partneri

FantáziaDark ElfSpoločenské hryOZ MastodontSrdce ErineluSteampunk.deever.cz - co uvízlo v soukolíSFF.czKion - nový svet pre DrD