Od modrého kontrolu k modrému kombu

Článok zverejnený 25.11.2004, autor: Xan (xan[zavinac]centrum.sk)

Toto je príbeh jedného nevinného chlapca, ktorý sa v jeden osudný deň, keď mal narodeniny dostal k darovanej karte Magicku (Bola to Mageta the Lion). A keďže poznal túto hru už od Alphy (hral ju na PC a veľmi sa mu páčila), rozhodol sa že si pôjde Magic kúpiť...

Začalo to úplne nevinne. Kúpil som si PDčko +2 boostre (Scourge) a bolo to. Zbadal som tam jeden modrý enchantment, ktorý sa mi na prvý pohľad zapáčil - možno som sa mal lepšie pozerať, pretože stál 7 mán! (to som si uvedomil až po pár rokoch hrania magicku)

Jeho meno bolo Day of the Dragons. Tak som sa rozhodol, že si na neho postavím deck. Ako som tak pozeral zvyšok PD a boostrov, povedal som si, že to skombinujem s wizardami, keďže sú lacní a majú "skvelé" (nie až také skvelé ako som si vtedy myslel, ale každý nejako začína) vlastnosti.

Zháňal som ich zháňal, a až raz keď som sedel v jednom podniku (ja ožran), som zbadal Jeho: nie, nebol som opitý. Bol to osud. Takto to malo byť už od začiatku. Vedel som, že raz to príde. Bol tam a ležal na stole úplne nevinne (no hneď vedľa hrobu oponenta a out of the game karát ktorých počet presahoval 30 karát a o ktoré sa pričinil práve On). Prečítal som si Ho (zvyčajná tradícia ak zbadáte novú kartu ktorú nepoznáte): Raven Guild Master 1UU, whenever RGM damages an opponent put the top 10 cards from his or her library out of the game. Keď som toto videl skoro mi srdce vyskočilo cez istý otvor, ktorý je nižšie než obličky (zvyčajne. Keď robíte stojku na hlave, je vyššie). Krv sa mi rozprúdila v žilách a začal som sa potiť. Celú noc, aj deň potom, a ešte deň potom, a ešte ďalší deň potom a aj deň potom, jednoducho dlho potom, sa mi o ňom ešte snívalo. Tak som si ich zohnal (rozumej: tak som o nich obral nič netušiacich chudákov, čo nevedia meniť – Annun, vedúcky).

Podarilo sa mi len dvoch a začal som stavať deck na ničenie knižnice, čo je jeden z mála spôsobov ako vyhrať hru v magicku (keď si oponent nemá z čoho potiahnuť a cigarety mu nepomôžu). A to som nemal robiť.

Teraz som od toho závislý a neteší ma nič viac než neustále ničenie súperových knižníc. Stalo sa to mojou závislosťou, mojim milááášškom, my precious.

Keď som sa tak hrával s mojím wizardom, či mojimi wizardmi, objavil som kartu, ktorá sa mi zapáčila ešte viac. Nebol to už žiaden hlúpy 3 manový wizard: 1/1, zabi ma, alebo zruš a keď chceš efekt, ešte si aj udri. Bola to krásna, modrá, lesknúca sa, lacná, dvojmanová, instantná, stormová, nezničená, inteligentne, hrateľná, combová, multi-funkčná, hrob vyťahujúca Brain Freeza (škoda že nebola foilová) (vďaka Bohu, že nebola pepermintová – Annun, podráždene). Až sa mi srdce zastavilo. Prehltol som si jazyk a v duchu som začal vymýšľať nový balík (bez jazyka). Netrvalo to dlho a zohnal som si 4 (nie jazyky). Veď kto by už hral takú somarinu, že top 3 cards do hrobu so stormom. No ja som v tom spoznal potenciál, keďže som vlastnil moje milé najkrajšie Cloud of Faeries 4ks, ktoré sú zadarmo a spolu so snapmi sa dokážu vracať a prichádzať znovu do hry rýchlejšie než oponent stihne povedať no do ... (kelu – Annun, cenzor)!

Potom, s príchodom Mirrodinu, som opäť nevedel, či mám plakať alebo skákať od radosti. Isochron Scepter bol ako stvorený pre moju Brain Freezu. To bol hneď základ môjho decku. Nielen že Scepter je strašne univerzálny a dá sa hrať podľa mňa všade (=80% deckov) (no, no, no – Annun, blahosklonne), ale aj preto, že modrá má kopu instantov za 2 many, ktoré sa tam dajú strči... ehm... imprintnúť.

K tomu som ešte klasicky hral wizardov, ale po istom čase hrania som zistil, že RGM nie je až taký skvelý, pretože dosť často bol tzv. flagbearer (rozumej: každý ho sejmul – Annun, unavene). Kdežto taká Brain Freeze je ako tornádo... nezastaví ju nič (no teraz už vyšiel Time Stop, dobre).

A tak som prestaval celý balík na modrý kontrolný balíček, ktorý pomaly vymlel súpera až mu bolo zle. Proste taká typická kotva, ako by povedal 1UW Popeye the Sailor Man 3/3 Sailor Legend: Whenewer you play a green spell Popeye gets +5/+5 has trample and is indestructible (this effect is permanent).

Jedna z jeho funkčných verzií vyzerala asi takto (ona tak síce nikdy nevyzerala, ale mala by tak vyzerať):

Mana (24):
12x Island
4x Urza's Mine
4x Urza's Power Plant
4x Urza's Tower

Creatures (6):
2x Fog Bank
4x Wall of Tears

Spells (30):
4x Boomerang
4x Brain Freeze
2x Capsize
4x Counterspell
2x Ensnaring Bridge
4x Impulse
4x Isochron Scepter
2x Merchant Scroll
4x Power Sink
2x Rising Waters

Tento deck fungoval na princípe: zamknúť súpera, mať dosť rušenia a nedovoliť mu vyložiť nič (v lepšom prípade nič nerobil).

Väčšinou mal také 4 varianty ako sa hra končila:

1. Scepter + Boomerang v 2 kole:
Keď mi prišla táto „hraj stále to isté“ kombinácia, oponent sa na mňa vždy tak trochu divne pozrel. Najlepšie bolo, keď som začínal a vyložil to hneď v 2. kole. Toto je dosť ideálny prípad, ktorý sa vždy (80%) skončil mojím víťazstvom. Stávalo sa mi to tak raz za 7 hier, čo nie je až taká hrozná štatistika, ale hra s týmto combom trvala pomerne krátko. To potom ten chudák musel celý čas hrať na 2 landoch a poviem vám, že to nie je sranda (pokiaľ nemáte goblinov, alebo elfov) hrať s 2 manami, pričom vám ja stále ešte niečo ruším.

2. Ensnaring Bridge + rušenie:
Väčšina creature deckov na mňa nemohla útočiť, keďže som mal vždy takmer prázdnu ruku a vyloženú nejakú tu stenu, čo vracia príšery na ruku (Wall of Tears). Vôbec to pre súperov nebolo vtipné, keď nemohli útočiť s kreatúrami viac ako 3 vpredu a ja mám 0/4: choď späť na ruku stenu. A ak by ju chcel niečím kopnúť dopredu, stále máte modrý control, ktorý si s tým dokáže poradiť. Navyše, keď som už začínal mať plnú ruku, tak mi prišiel scepter a aha už mám o 2 karty menej. Malo to ale aj svoje mínusy, ruka sa mi sem-tam naplnila rušeniami, čo znamenalo že ak súper už poznal môj deck, tak vedel, že mu stačí útočiť len s tým, čo má na stole a nerobiť nič iné. Chvíľu som aj rozmýšľal (ale ozaj len chvíľu) či by sa tu nehodilo Stifle, ale toto sa mi nestávalo často a Stifle stojí neviem koľko veľa Sk (190 Kč – Annun, ČernoRytiersky), koľko som ja v živote ešte pokope nevidel, tak som od toho upustil.

3. Scepter + Counterspell:
Toto zasa platilo na decky, ktoré nemajú až tak veľa „crea de tour“ (príšer - Annun), napríklad „frit le ka“ (červené decky so strieľaním– Annun), alebo iný „mod rhii kon-troll“ (modrý kontrol – Annun). Nie je to nič príjemné, keď nehrajú nič, lebo vedia, že im to zruším. Minimálne sa museli posnažiť na to, aby zahrali dve kúzla za kolo, ale aj to bolo riziko, lebo som mal dosť stopiek aj na ruke. No a keď nehral nič, len tak čakal a ťahal a ťahal... čo mi vyhovovalo, mne prišli urzy + capsize a ruka sa mu začala enormne napĺňať kartami, ktoré už mal na stole vyložené. Veselé bolo najmä ak som hral capsize 2x a viac za kolo na jeho landy, ktoré sa dajú hrať len 1 za kolo. Za chvíľu bol stôl prázdny, ale väčšinou sa mi súper stihol pred tým vzdať, alebo manaburnovať.

4. Rising Waters + Urza's Landy Combo:
Toto combo bolo asi také najtypickejšie modré, ktoré pozná každý starý ostrieľaný (nie podstrelený, ani strelený) hráč magicku. Ja som mal urzy = veľa many pre mňa a čakal som, kým mi príde capsize, alebo merchant scroll, aby som si ho našiel. Potom to už bolo veselé len pre mňa. Dovtedy som ho rušil, prípadne scepterom štval, čo ma stálo 1 urza's mine alebo powerplant za kolo, ktoré sa mi v ďalšom untaplo, takže často nerobil radšej nič.

V skratke, tento deck je postavený na tom, že otestujete súperovu inteligenciu (ako každý deck). Verte mi, funguje to.

Ak je bojovník a pri narodení si nabúchal všetko do sily a odolnosti a nič do inteligencie, tak stále niečo robí a vy mu to rušíte, alebo neustále vraciate na ruku a pritom sa smejete, avšak nevyžaduje sa to (toto je zlý nápad. Ak má naozaj všetko v sile a odolnosti, mohli by ste prísť aj so svojou inteligenciou k úrazu – Annun, inteligentne).

Ak je to ale mág a má dosť vysokú inteligenciu, tak nerobí chvíľu nič, počká na ten správny moment (keď môže urobiť tak 4 veci za kolo - čo sa mu ale často nenaskytlo) a porazí vás v jednom zlomovom kole, alebo vás aspoň trošku naštve a potom to máte znovu pod kontrolou vy.

No a ak má deck dosť neuniverzálny, tak s vami nevie urobiť nič (viď. zelené bum-bum hovadá decky). Prečo? Pretože sú tu ako artefakty, tak aj enchantmenty a instanty na zastavenie jeho zlých úmyslov. Plus nejaké tie steny. Vám už len ostáva celý ten orchester správne dirigovať.

Dosť som ale prehrával proti rýchlym deckom ako goblini, alebo elfovia. Áno je to pravda. Prehrával som.

Ja viem, že som geniálny, ale legálny neporaziteľný deck sa v magicku postaviť nedá. Preto som sa rozhodol, že ho prestaviam na combo deck, lebo sa mi tiež nepáčilo, že hra trvala zvyčajne takých 20 kôl a viac, keďže sa oponent nechcel vzdať aj napriek tomu, že som mal situáciu plne pod kontrolou. Momentálne je môj deck v štádiu ani-tak, ani-tak, prestavuje sa z rough controlu na combo rýchly deck, ktorý by mal vyhrať maximálne do štvrtého kola. A ešte jedna vec, na ktorú som skoro zabudol. Nerušte súperovi žiadne ťahačky! Vážne, ono to síce vyzerá, že bude mať kartovú výhodu a ešte aj viac možností ako vás poraziť, ale bude mať na to menej času a vyťahá sa oveľa rýchlejšie.

Finálna verzia bude vyzerať asi takto, ak sa toho ešte dožijem:


Mana (22):
4x Coral Atoll
8x Island
4x Mishra's Factory
4x Saprazzan Skerry
2x Soldevi Excavations

Spells (38):
4x Brain Freeze
4x Cloud of Faeries
4x Frantic Search
4x Impulse
2x Meditate
4x Merchant Scroll
4x Peer Through Depths
4x Sapphire Medallion
4x Snap
4x Words of Wisdom

V takomto decku je hlavné, aby ste mali buď minimálne 1, optimálne 2, maximálne 3 landy, ktoré vedia produkovať 2 many a na ruke aspoň 2 kusy karát „untap up to X lands“. Tie landy sa dajú nahradiť aj medaillonom. Je to hlavne kvôli tomu, že v tom štvrtom kole budete vedieť vyprodukovať asi 16 mán, preťaháte sa asi tak 1/4 z celého decku a zakončíte to 2 Brain Freezami, na ktorých hľadanie tam máte karát až-až. Samozrejme, do toho štvrtého kola nesmiete klesnúť pod 0 životov, ale to by sa vám stať nemalo, na to tam máte tie Mishry. Nebojte sa ich v prípade núdze obetovať ako blockerov. Ak si niekto raz postaví tento môj vysnívaný deck, nech mi dá vedieť, pretože ja si ho potom nájdem, zbijem a deck bude môj. HAHA (bwahahaha – Annun, unesene)! Tento deck je veľmi zložitý na hranie a treba dobre zvážiť, ktorú kartu kedy zahrať a v akom poradí, ani ja som to spočiatku nevedel. Ale po pár prehratých hrách vďaka vašej a mojej hlúposti by ste mali už všetko len a len vyhrávať (to bol vtip – Annun, s úsmevom).

A ešte niečo: nebojte sa ku koncu použiť Meditate, pretože ten váš ďalší ťah už nebude. Ja viem, že zohnať si tieto karty nie je vôbec ľahké, ale taký už je život, ak niečo chceš, tak makaj!

A ponaučenie: na začiatku je vždy cesta nejasná, potom si myslíš, že vieš čo chceš, ku koncu nie si spokojný s ničím, všetkého ti je málo, no koniec je vždy v nedohľadne.

P.S.: Ktovie, možno o pár mesiacov prídem na ešte novší a lepší spôsob môjho sick-library decku, ale o tom až nabudúce, ak ma dovtedy neprejde električka (dúfam, že z toho nebude seriál).

 Vyhľadávanie

 Posledné komentáre

Fórum žije! (s básní nijak nesouvisející výkřik)
(Ayaki, 17.03.16 19:49)

Dúha
(Weerty, 23.12.13 13:24)

Všem milencům
(Anonymous, 14.12.13 21:03)

Cudzinec
(Anonymous, 02.12.13 11:06)

 Kalendár

marec 2024
PUSŠPSN
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Úplný prehľad

Pridať akciu

 Partneri

FantáziaDark ElfSpoločenské hryOZ MastodontSrdce ErineluSteampunk.deever.cz - co uvízlo v soukolíSFF.czKion - nový svet pre DrD