Warhammer 40000: Dawn Of War - Dark Crusade

Článok zverejnený 19.02.2007, autor: Branislav Hindický (lastjedi[zavinac]gamesweb.sk)

Článok zverejnený vďaka spolupráci so serverom GamesWEB.SK.

Výrobca: Relic Entertainment
Distribútor: CD Projekt
Minimum: CPU 2,0 GHz 512 MB RAM, 64 MB VGA s pixel shadermi
Multiplayer: Áno
Typ: RTS

Nedokážem uveriť, že si ostal doma. Dočerta s nebezpečenstvom, toto bola šanca aká sa naskytne raz za život. Dobre, priznávam, že aj ja som najskôr pochyboval. Cesta na západ do hlavného mesta bola ťažká, dokonca sme na nočnej oblohe nad Pavonis videli záblesky orbitálneho boja. ( Bolo ich vidieť aj u vás vo Vandei? ) Ale hneď ako som sa dostal do stredu hlavného mesta tu v Tash'n, všetky moje pochybnosti zmizli. Všade po meste boli veľké video-obrazovky, ktoré prenášali správy o príchode našej flotily zo septov prvej sféry. Keď to vypadalo, že ľudia snáď naše ľode zablokovali, prisahám, nikto v celom meste nedokázal vydať ani hlásky. Keď však naše ľode prerazili, jasot bol ohlušujúci.

Ďalší deň sme videli pristávať ľode na kosmodrome. Rovnako ako všetci ostatní som to bral ako zámienku zhromaždiť sa v meste a čakať. Napchali sme sa na námestie jednoty, boli nás tam tisíce a čakali sme. Všetky štyri kasty tam stáli ako seberovné.

Nakoniec na námestie dorazil konvoj z prístavu. ( Vozidlá sprevádzané krízovými oblekmi, všetky namaľované oranžovou samotnej T'au. Bolo to neuveriteľné! ) Vedúce vozidlo zastavilo za pódiom, pri ktorom som stál, takže som ho uvidel, až keď vystupoval po schodoch vedúcich k soche dňa Jednoty. Pamätám sa, ako sa svetlo odrážalo od jeho čepele a ja som mal pocit, ako keby som odrazu dokázal lietať. Au'nel Shi'Ores stál priamo predo mnou. Prvý Ethereál na Krone za takmer dvesto cyklov!

„Prichádzajú nám zobrať naše svety, “ povedal, „prekaziť naše plány a všetkých nás zotročiť. To sa nikdy nesmie stať. Pre vyššie dobro, to nedovolíme. “ A potom sme začali jasať. Naozaj nemôžem uveriť, že si tu nebol.

- La'Kauyon

Konflikt je to jediné, čo spája sedem rôznych frakcí. Lepšie povedané, bojisko a planéta Kronos je to, čo ich spája, pretože sa nejedná o spojencov, ale o nepriateľov na život a na smrť. Starodávni Eldari, pekelní vládcovia Chaosu, brutálni orkovia, nemilosrdní vesmírni mariňáci a imperiálna garda a dve nové tváre konfliktu – technicky vysoko rozvinuté a rasovo pestré Impérium Tau, ktorého prioritou nadovšetko ostatné je takzvané Vyššie Dobro. Druhou rasou je presný protipól Tau a sú to Nekroni, dávno zabudnutá a po eóny spiaca mechanická rasa ( hovorí sa, že táto rasa upadla do spánku oveľa skor, než sa človek naučil chodiť vzpriamene ) ,ktorá sa chystá uskutočniť svoj dávny plán – vyhľadenie všetkých žijúcich rás v galaxii. Samozrejme spolu s týmito dvoma novými rasami prichádzajú úplne ine taktiky odvodené už len napríklad od toho, že Nekroni neťažia rekvizíciu, ale zajmuté strategické body im slúžia na zrýchlenie produkcie jednotiek.

Impérium Tau je čo sa týka zberu surovín na tom "klasicky" ako napríklad orkovia, či mariňáci. Najzaujímavejším činiteľom je u nich vojsko, ktoré je veľmi pestré vďaka tomu, že sa skladá z niekoľkých rás, či už sa jedná o predatorom podobných Krootov a ich cvičené bojové zvieratá, hmyzoidný Vespidiani podobní Geonosianom zo Star Wars, alebo rôzne mechy a hi-tech vozidlá Tau, strieľajúce fúzne a plazmové projektily. Jednoducho táto rasa skrýva v sebe tak veľa možnostía pestrosť jednotiek je väčšia ako pri troch rasách v iných stratégiach.

Celá kampaň sa sústredí na vyššie spomínané ovládnutie planéty Kronos a anihiláciu šiestich konkurenčných frakcí. Hráč ma na výber ktorúkoľvek frakciu. Boje prebiehajú v dvoch fázach. Prvou z nich je strategická mapa postavená na podobnej bázy ako napríklad tá v Rise Of Nations a odtiaľ vedie hráč svoje útoky a presun svojho vojska. Tu by sa ešte patrilo poznamenať, že datadisk beží aj bez vlastnenia pôvodnej hry dawn of war, ktorá je však vyžadovaná v prípade, ak chce hráč hrať multiplayer za orkov, chaos, eldarov, alebo vesmírnych mariňákov.

Súčasťou kampane je aj ľahký rpg prvok v podobe udeľovania bodov hlavnému velitelovi za rôzne bojové úspechy ako dobytia nepriateľských území, alebo určitý počet zabitých nepriateľov. Tieto body môže investovať do nákupu zbraní, vylepšenie pancieru alebo stávajúcich zbraní, prípadne kúpenie jetpacku, či lepších senzorov na inflitráciu. Možnosti je viac, ale bodov je málo. Každá zo zúčastnených strán má vlastného veliteľa, ktorý je veľmi silnou jednotkou na bojovom poli a ovláda aj rôzne špeciálne schopnosti.

Aj keď týmto druhým datadiskom Dawn of War značne posilnila svoje stratetegické možnosti, stále sa jedná o veľmi dynamickú a rýchlu a jednoznačne chytlavú hernú záležitosť, ktorá je ako sa hovorí "easy to learn, harder to master" a tento datadisk je pre každého fanúšika povinnosť, pre ostatných "len" veľmi dobrá hra.

Hodnotenie: 83%

 Vyhľadávanie

 Posledné komentáre

Fórum žije! (s básní nijak nesouvisející výkřik)
(Ayaki, 17.03.16 19:49)

Dúha
(Weerty, 23.12.13 13:24)

Všem milencům
(Anonymous, 14.12.13 21:03)

Cudzinec
(Anonymous, 02.12.13 11:06)

 Kalendár

marec 2024
PUSŠPSN
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Úplný prehľad

Pridať akciu

 Partneri

FantáziaDark ElfSpoločenské hryOZ MastodontSrdce ErineluSteampunk.deever.cz - co uvízlo v soukolíSFF.czKion - nový svet pre DrD