Interview s Richardom A. Knaakom

Článok zverejnený 02.03.2007, autor: Miroslav Meňhert (radament[zavinac]gamesweb.sk)

Článok zverejnený vďaka spolupráci so serverom GamesWEB.SK.

Pripravili sme pre vás exkluzívne interview so spisovateľom Richardom A. Knaakom, ktorý je autorom knižných publikácií odohrávajúcich sa vo svete Warcraftu a Starcraftu. Tieto tituly sa stali bestsellermi a ponúkli hráčom a fanúšikom týchto sérií obohatenie o množstvo nových poznatkov a zážitkov.

GW: Ahoj Richard! Môžeš sa našim čitateľom trochu predstaviť?

R.A.K.: Narodil som sa v Chicagu ako najmladší spomedzi troch súrodencov, kde aj momentálne žijem. Moji rodičia ma vždy podporovali v mojom záujme čítať knihy a tak čím viac som čítal, tým častejšie ma napadali moje vlastné príbehy. Na vysokej škole som publikoval krátke príbehy, neskôr novely. Napriek tomu, že som začal študovať chemické inžinierstvo, ma moja vášeň pre písanie priviedla ku knihám.

Jedného dňa som na ulici narazil na vydavateľov Dragonlance. Moje výtvory sa im páčili, a tak ma požiadali o spoluprácu pri ich pripravovaných antológiach. Potom, čo som predal tri príbehy, mi bolo ponúknuté napísať príbeh o rytierovi, menom Huma. Súhlasil som a práve táto kniha sa stala celosvetovým bestsellerom.

Momentálne som autorom temer troch tuctov noviel a cez tucet kratších titulov. Napísal som knihy Dragonlance, Warcraft, Diablo, Age of Conan a množstvo ďalších. Taktiež som sa podielal na Ragnaroku pre vydavateľstvo Tokyopop a úplne prvej Warcraft mange. Moje práce boli vydané v celosvetovom merítku, vrátane česko-slovenských čitateľov, vďaka Fantom Printu.

GW: Si jedným z autorov kníh odohrávajúcich sa vo svetoch Warcraftu a Diablo, samozrejme aj iných titulov. Ako si sa dostal k tejto práci? Hral si niekedy tieto hry? Ak ańo, aký je tvoj názor na ne?

R.A.K.: Najvyššie postavení ľudia v Blizzarde a Tokyopope boli už dávno oboznámení s mojou prácou na Dragonlance, najmä o Legend of Huma. Vďaka mojej reputácií mi ponúkli prácu v oboch knižných svetoch, ale najmä vo Warcrafte.

Hral som hry z oboch sérií a dokonca som na chvíľu bol aj vo World of Warcraft, ale práve kvôli mojej práci a časovej tiesni zomierali moje charaktery závratnou rýchlosťou.

Môj skromný názor je, že oba tituly sú veľmi vzrušujúce. Už len samotné grafické spracovanie je fenomenálne. Mám dokonca to šťastie spolupracovať s viacerými hernými firmami naraz.

GW: Ako dlho ti trvalo vymyslenie príbehu pre knihy zo sveta Warcraft a Diablo? Povedal ti Blizzard presne čo by sa malo stať alebo si mal voľnú ruku v tomto ohľade?

R.A.K.: Netrvalo to pridlho. Dostal som obsiahlu časovú os oboch svetov. História už bola detailne napísaná Blizzardom, a tak bolo pre mňa ľahké prísť s vtipnými situáciami. Blizzard mi dáva voľnú ruku do tej miery a s dôverou, že neskazím konzistenciu ich vytvorených svetov. Každá zmena je preberaná a jednotlivé kapitoly sú kontrolované - VP Creative Developmentu.

GW: Kto je tvoja obľubená postava z kníh, ktoré si napísal? Prečo?

R.A.K.: To je ťažká otázka, ale ak si mám vybrať (a hovoríme teraz o Warcrafte a Diable) bol by to Krasus a Zayl. Obaja sú si podobní v ich presvedčení ochraňovať svet a taktiež sú obaja mágovia. Krasus, ktorý je vlastne červený drak Korialstrasz, má unikátnu perspektívu a spôsob riešenia problémových situácií. Viac než čokoľvek iné je oddaný družke - kráľovnej a aspektu Alexstrasze. Krasus pracuje prostredníctvom rôznych agentov, ale aj svojpomocne.

Zayl je samotár, ktorého jediný spoločník je obživlá lebka. Je nekromancer - Rathmian, ktorý je veľmi introvertný a aj napriek tomu, že pracuje s mŕtvymi a nemŕtvymi, rozumie životu viac ako iný.

GW: Taktiež si napísal mnoho kníh, zväčša fantasy. Môžes nám niečo o nich povedať?

R.A.K.: Titul, ktorý odštartoval moju kariéru bol FIREDRAKE (prvá kniha zo série Dragonrealm). Počas desiatich dielov sa dej točí okolo boja medzi dračími pánmi a rasou ľudí a iných. Ich sila, ale slabne a postupne vidíme rôzne zmeny, hlavne vďaka ľudskému mágovi Cabeovi Bedlamovi, jeho rodina, tajomnému stvoreniu menom Darkhorse, warlockovi Shadeovi a mnohým ďalším.

Nedávno som taktiež napísal tri novely zo sveta Conana, v ktorých sa objavuje Aquilonianský šlachtic slúžiaci Conanovi potom, čo sa stane kráľom. Všetky tri sú úzko späté s tvorbou Roberta E. Hawka.

GW: Aká kniha je tvojou najoblúbenejšou spomedzi tých, ktoré si napísal?

R.A.K.: To sa nedá povedať. Najčastejšie ale doporučujem THE LEGEND OF HUMA, MINOTAUR WARS zo série Dragonlance, FIREDRAKE odohrávajúceho sa v mojom svete, DAY OF THE DRAGON (Warcraft) a moje prvé dve novely zo sveta Diablo. Jednoducho len pár, heh.

GW: Aké su tvoje plány do budúcna? Čo momentálne píšeš? Požiadal ťa Blizzard, aby si pre nich napísal ďalšie knižné tituly?

R.A.K.: Momentálne dokončujem Sin War zo sveta Warcraft a začínam písat THE BLACK TALON, prvú knihu z Ogre Trilogy v Dragonlance. Medzitým spolupracujem na projektoch rôznych herných štúdií.

GW: Čo robíš keď nepíšeš? Aké sú tvoje koníčky a záujmy?

R.A.K.: Koníčky? Kto má čas na koníčky?

GW: Ďakujem ti za interview! Želám ti len to najlepšie a množstvo úspechov v tvojej práci a osobnom živote!

 Vyhľadávanie

 Posledné komentáre

Fórum žije! (s básní nijak nesouvisející výkřik)
(Ayaki, 17.03.16 19:49)

Dúha
(Weerty, 23.12.13 13:24)

Všem milencům
(Anonymous, 14.12.13 21:03)

Cudzinec
(Anonymous, 02.12.13 11:06)

 Kalendár

apríl 2024
PUSŠPSN
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Úplný prehľad

Pridať akciu

 Partneri

FantáziaDark ElfSpoločenské hryOZ MastodontSrdce ErineluSteampunk.deever.cz - co uvízlo v soukolíSFF.czKion - nový svet pre DrD