Familiári

Článok zverejnený 04.04.2004, autor: Xeno2 (xeno2[zavinac]centrum.sk)

Malá investícia vedie k väčšiemu zisku, ako zlato a čas venovaný získaniu familiára. Priateľ na celý život, strážca, špión a sluha, to všetko je najlepší a najdôveryhodnejší priateľ mága. Nová Príručka pre hráča zavádza v pravidlách pre Familiárov zopár zmien. (najdôležitejšie: bonusy sa zvyšujú z +2 na +3, a niektoré bonusy sú trochu zvýšené. Netopier teraz poskytuje bonus +3 na Načúvanie a jastrab poskytuje +3 na Všímanie, ale iba v jasnom svetle. Do zoznamu sa dostali aj 'plazy ' a poskytujú ++3 na Šplhanie). Najzaujímavejšia zmena je v Príručke pre DM - dovednosť Zlepšený Familiár (Improved Familiar).

Ako obyčajne, pamätajte, že nič nie je definitívne, kým si knižku nekúpite v obchode.

Zlepšený Familiár [General]

Táto dovednosť umožňuje mágovi (spellcaster) získať nových neštandardných familiárov, avšak iba vtedy, ak by mohli dostať klasického familiára (pozri Príručka pre hráča )

Prerekvizity: Možnosť získať familiára, kompatibilné presvedčenie a dostatočne vysoká úroveň (pozri nižšie)

Výhody: Pri výbere familiárov sú k dispozícii aj tvorovia v tabuľke nižšie. Mág si môže vyberať z familiárov s presvedčením iba jeden stupeň od jeho presvedčenia (od zákonného po chaotický, od dobrého až po zlého). Napríklad chaoticky dobrý mág si môže vybrať neutrálneho familiára. Zákonne neutrálny mág si môže vybrať hociakého, ktorý nie je chaotický.


Familiár Presvedčenie Úroveň mága
Plaz (Shocker lizard) Neutrálne 5
Stirge Neutrálne 5
Formian robotník Zákonne neutrálny 7
Imp Zákonne zlý 7
Pseudodrak Neutrálne dobrý 7
Quasit Chaoticky zlý 7

Zlepšený familiár používa pravidlá z Príručky hráča, s týmito dvoma výnimkami: ak je typ tvora iný ako zviera, jeho typ sa nemení a zlepšený familiár nedokáže rozprávať s ostatnými tvormi svojho druhu (aj keď veľa z nich má schopnosť komunikovať).

Predchádzajúci zoznam ukazuje iba niekoľko familiárov. Skoro každý tvor podobnej veľkosti a sily, ako sú tvorovia v tabuľke, je vhodný pre familiára. Presvedčenie jeho pána nie je jediným triedením familiárov. Môžeme ich deliť napríklad podľa typu a subtypu, ako ukazuje nasledujúca tabuľka:


Familiár Typ/Subtyp Úroveň mága
Nebeský jastrab (celestial)* Dobrý 3
Diabolská drobná zmija ** Zlá 3
Vzdušný elementál, malý Vzduch 5
Zemný elementál, malý Zem 5
Ohnivý elementál, malý Oheň 5
Plaz (Shocker lizard) Elektrina 5
Vodný elementál, malý Voda 5
Homunculus *** Nemŕtvy 7
Ľadový Mephit Chlad 7

(*) alebo iné nebeské zviera zo zoznamu štandardných familiárov
(**) alebo iné diabolské zviera zo zoznamu štandardných familiárov
(***) Najprv musí mág vytvoriť homunkula, zámenou ichor, alebo inej časti tela mága krvou

Schopnosti: Nadôvažok k špeciálnym schopnostiam poskytujú všetci familiári svojmu pánovi dovednost Ostražitosť, používanie telepatického prepojenia a schopnosť zdieľať s familiárom kúzla.

Zlepšený únik (Ex): Keď si má hádzať na záchranný hod na Reflexy na polovičné zranenie, familiár dostane žiadne, ak úspešne hodí záchr. hod, alebo polovičné zranenie, ak sa mu hod nepodarí.

Každý z týchto potenciálnych familiárov je popísaný detailnejšie. Tu je príklad:

Pseudodrak, familiár: CR --; Drobný drak; VT 7; žt 1/2 životov pána; Inic +0; Rýchl.15 stôp, lietanie 60 stôp (dobrý); TZ 22, na dotyk 14, zaskočený 20; Základný útočný bonus +2/-8; Útok +4 na blízko (1k3-2 plus jed, žihadlo); Plný útok +4 nablízko (1k3-2 plus jed, žihadlo) a +0 nablízko (1, uhryznutie); Miesto/rozsah 2,5 stopy/0 stopy.(5 stôp chvostom); SA jed; SQ mimozrakové vnímanie 60 stôp, kúzla na dotyk, drak, zlepšený únik, komunikácia s majstrom, telepatia, schopnosti; Presv. NG; Záchr. hod Výdrž +4,Reflexy +3, Vôľa +6; Sila 11, Obr 11, Odo 13, Int 10, Mdr 12, Cha 10.

Odbornosti a dovednosti: Skrývanie +16/+24 v lese, alebo zarastených oblastiach, Prežitie +3,Načúvanie +5, Prehľadávanie+2, Všímanie +5, ostražitosť.


Mimozrakové vnímanie(Ex): Dokáže lokalizovať svojím nezrakovým vnímaním tvory v oblasti do 60 stôp.

Drak: Videnie v tme 60 stôp, Videnie v šere, imunita na spánok a paralýzu.

Jed (Ex): Zranenie, Výdrž TO 12, prvé zranenie spánok 1 minúta, druhé zranenie spánok na 1k3 dní

Telepatia (Su): Komunikuje telepaticky s tvormi v oblasti 60 stôp. Rozpráva obecnou rečou a Sylvančinou.

 Vyhľadávanie

 Posledné komentáre

Fórum žije! (s básní nijak nesouvisející výkřik)
(Ayaki, 17.03.16 19:49)

Dúha
(Weerty, 23.12.13 13:24)

Všem milencům
(Anonymous, 14.12.13 21:03)

Cudzinec
(Anonymous, 02.12.13 11:06)

 Kalendár

september 2018
PUSŠPSN
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Úplný prehľad

Pridať akciu

 Partneri

FantáziaDark ElfSpoločenské hryOZ MastodontSrdce ErineluSteampunk.deever.cz - co uvízlo v soukolíSFF.czKion - nový svet pre DrD