Prestige class: elfský Berserker

Článok zverejnený 04.04.2004, autor: ZRudi (hein1[zavinac]post.sk)

Pôvodne strážcovia zničených území bývalej Sheilan, dnes s podobným osudom ako zaklínači, ibaže nie sú zmutovaní. Do radov berserkov sa môžu pripojiť iba elfovia a vstup je podmienený ťažkým výcvikom, ktorý nemusí prežiť každý a trvá dva roky.

Elfí berserkovia sa túlajú krajinami, naprávajú krivdy a poľujú na zlo. Oblečení iba v širokých čiernych nohaviciach a čiernej koženej veste, križujú so svojim koňom cesty. Na chrbte nosia svoj obrovský meč No-Dachi, za opaskom majú zastoknuté dva Wakizashi.
Kde je nutná ich pomoc, tam sa zastavia a na rozdiel od vedmákov zaklínačov, berserkovia pomôžu od zla zadarmo. Jediné, čím im môže niekto zaplatiť, je jedlo a strecha nad hlavou.
Putujú takmer bez zlatky, lebo veria, že peniaze ničia charakter, zatemňujú rozum a ničia priateľstvá.
Cez všetky odlišnosti, radi sa stretávajú so zaklínačmi a často sa navzájom učia.

-S karavánami až po Tislan-
-Dobroslav z Pohraničia-
Rasa: elf (iba Rite Krásnonohej, polelfke, bolo dovolené stať sa jednou z berserkov)
Presvedčenie: Neutral good
Class: Fighter, Barbarian
Base attack bonus: +6
Featy: Ambidexterity, Power attack, Cleave
-nesmie používať žiadne magické veci, len svoj No-Dachi
-nesmie používať brnenia
-neberie za svoje služby peniaze, iba jedlo a strechu nad hlavou
-na vstup je potrebný Výcvik
-má skutočne málo peňazí a ani ich nebude chcieť, takže z pokladov a delenia si odnáša tak tretinu svojho normálneho podielu
Hit dice: 1d10


Level BaseAB Fortitude Reflex Will Špec
1 +1 1 1 1 Berserk, Výzbroj
2 +2 2 2 2 Tušenie
3 +3 2 2 2 +1AC
4 +4 3 3 3 Berserk
5 +5 3 4 3 Zúrivý samotár
6 +6/+1 4 4 4 Sek zúrivosti
7 +7/+2 5 5 5 Skok, Tušenie
8 +8/+3 5 6 5 Berserk
9 +9/+4 6 6 6 Zúrivý samotár
10 +10/+5 7 7 7 Skok, No-Dachi smrti
11 +11/+6/+1 7 8 7 +1AC
12 +12/+7/+2 8 9 8 Berserk, Sek zúrivosti, Tušenie
13 +13/+8/+3 8 10 8 Skok
14 +14/+9/+4 8 11 8 Zúrivý samotár
15 +15/+10/+5 9 12 9 Skok
16 +16/+11/+6/+1 9 12 9 Berserk
17 +17/+12/+7/+2 9 13 9 Sek zúrivosti, Tušenie
18 +18/+13/+8/+3 10 14 10 Zúrivý samotár, Sek zúrivosti
19 +19/+14/+9/+4 10 14 10 +1AC
20 +20/+15/+10/+5 10 15 10 Berserk

Berserk
-Keď potrebuje, môže sa berserk raz za boj dostať do stavu slepej zúrivosti. Počas nej získa +4 do zranenia, +2 bonus na fortitude a will save, no utrpí postih -1 AC.
-Ak je v stave zúrivosti dlhšie než 6 kôl, po boji zostane unavený na 1d4 hodín a získa postihy -2 do sily, reflex a fortitude save a do AC.
-Z berserku môže hocikedy dobrovoľne odísť, no cez to kolo už nebude môcť bojovať.

Tušenie
-Na druhom leveli získa Berserk schopnosť vyhnúť sa nebezpečiu. Ak na neho útočí neviditeľný alebo niekto zozadu, nestráca bonus z Obratnosti.
-Na siedmom leveli nemôže byť prepadnutý odzadu.
-Na dvanástom dostáva bonus +1 Reflex save proti pasciam a +1 AC bonus proti útokom pascí.
-Na sedemnástom sa bonus zvyšuje na +2 Reflex save proti pasciam a +2 AC proti útokom pascí.

Skok
-Berserk môže raz za deň skočiť ponad nepriateľa a ak drží v rukách No-Dachi, spôsobí mu zranenie za 2d8 životov bez hodu na AC. Ak bojuje dvoma Wakizashi, spôsobí zranenie 2d6.

Sek zúrivosti
-Raz za deň môže použiť sek, ktorý mu pridá +4 k zraneniu a automaticky dá plné zranenie.

Zúrivý samotár
-Ak bojuje sám, dostáva +4 k útočným hodom

No-Dachi smrti
-Na desiatej úrovni časť berserkového ja prejde do meča. Berserk získa meč +5 za cenu straty 1 bodu Odolnosti a 1 bodu Inteligencie. Meč má Ego...

Výzbroj
No-Dachi berserkov - +1 No-Dachi

Wakizashi berserkov - +2 Wakizashi

Čierna vesta berserkov - +1AC vesta z kože

Čierne hodvábne nohavice - +2 do odstraňovania pascí

Elfský kôň - No, veľmi dobrý kôň

Čižmy -

Rukavice -

Výcvik

Sedem berserkov

Tento príbeh sa odohral ani nie tak dávno v malej dedinke na južných hraniciach kráľovstva Sinmani. Dedinčania boli chudobní pastieri oviec a ich dedinka, Divožienka, bola ďaleko od pána ich kraja. A tak ich pravidelne prepadávali banditi pod vedením Kalvera Čestného. Pobrali im niekoľko oviec, aby mohli prezimovať v divočine. Dedinčania aj Kalvera boli s týmto usporiadaním spokojní. No Kalvera pri jednom prepade karavány zahynul a na jeho miesto sa dostal Savojčan Horst Aquilt.
Horst sa neuspokojil iba s časťou oviec a pobral dedinčanom takmer všetky. Dedinčania hladovali, no báli sa niečo podniknúť. Až na jednú. Rita, dcéra kováča, sa potajomky vydala do lesov pri Nad`Dhu, kde je ukrytá elfská dedina Temná hmla. O Temnej hmle sa dozvedela od svojho otca. Ten sa kedysi stratil v lesoch a pred smrťou ho zachránila práve Ritina matka, elfka Jellana.
Rita šla peši a sama po tri dni, než sa dostala do Temnej hmly. Elfovia boli prekvapení, no po vypočutí jej príbehu sa postavilo sedem najlepších a najčestnejších berserkov. Jellana - Ritina matka, Hilster Rýchly šíp, Nímar Ostrý jazyk, Gadas Jedoruký, Agán Smutná, Iléth Konská hriva a Ejadwin Zlatovlasý. Títo hrdinovia nasadli na kone, zobrali medzi seba Ritu a vyrazili k Divožienke.
Do dediny dorazili vo chvíli, keď Horst bičoval Ritinho otca, starostu a klerika bohyne Vivién. Rozpútala sa slávna a veľká bitka. Elfovia boli v menšine ôsmi na jedného, no dokázali oslobodiť kováča a klerika. Starostu Horst prebodol. Jellana zoskočila z koňa doprostred banditov a začala sa krútiť v smrtiacej piruete. No Horst, krvácajúc z rany na líci, ju z diaľky zastrelil kušou. Tesne potom mu Ejadwin usekol hlavu.
Agán Smutná a Iléth Konská hriva bojovali bok po boku na hlavnej ulici, obklopené dvadsiatimi banditmi. Dve elfské krásky, ktoré si boli najbližšie na svete, skolili všetkých protivníkov, no sami na podľahli zraneniam. Zomreli v objatí, na prašnej ceste v jazere krvi.
Gadas Jednoruký, jediný elf, ktorý dokázal bojovať s No-Dachi jednou jedinou rukou, padol na námestí, keď chránil Ritu pred útokmi zúfalých banditov. Zomrel pri Ritiných nohách, no vzal so sebou na Dlhú cestu všetkých nepriateľov.
Boj prežili iba Hilster Rýchly šíp, Nímar Ostrý Jazyk a Ejadwin Zlatovlasý. Hilster s Nímar ku koncu bojovali s banditmi, ktorí sa chceli zachrániť útekom, no na začiatku pomohli oslobodiť kováča a klerika a zraniť Horsta do tváre.
Do Divožienky sa vrátila sloboda a radosť. Rita odišla s berserkami na juh a stala sa jednou z nich. Čas od času navštevuje svojho starnúceho otca, no väčšinu času trávi na cestách, kde sa zoznámila aj s Badánom a Z`Raudim, ale to je už iný príbeh.

-Melanchólia mladosti-
-Rita Krásnonohá-

 Vyhľadávanie

 Posledné komentáre

Fórum žije! (s básní nijak nesouvisející výkřik)
(Ayaki, 17.03.16 19:49)

Dúha
(Weerty, 23.12.13 13:24)

Všem milencům
(Anonymous, 14.12.13 21:03)

Cudzinec
(Anonymous, 02.12.13 11:06)

 Kalendár

november 2018
PUSŠPSN
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Úplný prehľad

Pridať akciu

 Partneri

FantáziaDark ElfSpoločenské hryOZ MastodontSrdce ErineluSteampunk.deever.cz - co uvízlo v soukolíSFF.czKion - nový svet pre DrD